Full HD? inte enligt den synliga kapaciteten.

Permalänk
Medlem

Full HD? inte enligt den synliga kapaciteten.

Hej.
Min kompis har de problemet att han inte kan lagra fler filer på sin (D:) hårddisk. hans primary är (C:) och han har två hårddiskar.
D visar att det finns gott om utrymme kvar men när man drar in större filer BRUKAR det stå att målenheten är full. Detta sker mellan olika tidpungter främst när man ska välja tx vart man ska installera ett spel. ibland funkar det att få in en 4gb fil om man bara drar den till hårddisken med musen
den håller på och spökar huller och buller jag tror att den är trasig skulle bara höra med er om det finns något man kan kolla innan man slänger upp den på hyllan (ska även slänga in den i min burk och se om den rullar där)

Tacksam för tankar o ideér ///SkiZoR och hans "fjöttis kompizz"

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Medlem

Tja, instinktivt måste jag fråga om du använder filsystemet FAT32? i så fall rekommenderar jag dig att formatera om i NTFS, så ska du se att de löser sig.

Mvh Rikard

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Vila i frid

Inte formattera, däremot konvertera - så slipper man zonka gammal diskdata.

CONVERT d: /FS:NTFS /V /X