Permalänk

Dvd Rw Dl

Är det någon som vet var man kan köpa DVD RW skivor med dubbla lager? Finns det ens något sådant enligt DVD standarden? Jag har kollat runt hos ett flertal svenska butiker på nätet men lyckades inte hitta såna skivor, men däremot RAM skivor har jag hittat. Men jag tror inte att finns någon DVD brännare för datorer som klarar av RAM formatet, det är ju oftast till stationära DVD videos.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clintan_ttt
http://www.jaydisc-media.de/english/

Tack, den här butiken verkar ha stort sortiment. Men tyvärr så hade de inte det jag letade efter. Därför drar jag nu slutsatsen att det inte existerar såna skivor. Nåja, jag får nog köra med RAM så länge på videon, sedan ska jag försöka fixa en brännare som klarar RAM också. Tack ändå.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Dual-layer finns inte med RW.
Något problem med återställning av undre lagret om jag inte minns fel.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Det jobbades på att ta fram specs för både DVD+RW DL och DVD-RW DL och tidigare sas det att de skulle vara klara innan förra årets slut men det verkar inte ha skett. Problemet är dock att reflektiviteten kommer bli betydligt lägre än vad DVD-ROM-standarden medger vilket gör att troligen få eller inga av dagens DVD-spelare kommer läsa dem och då finns det förstås ingen större marknad för dem.