Förlorade data på mitt SD-minne

Permalänk
Medlem

Förlorade data på mitt SD-minne

Hej!

Jag var på semester i Thailand och tog en massa bilder med min digitalkamera som är en Hp Photosmart M407 med ett Viking 256 mb SD minne.

Nu till det tråkiga... När vi satt på hotellrummet så skulle vi kolla igenom alla bilderna och vi satt och bläddra, när vi kom till bild 54 av 134 så fungera allt som det skulle men när vi bläddra till bild 55 så sa kameran att det inte gick att läsa bilden.. jag tänkte what the hell? så jag bläddra till bild #56 och den sa samma sak.. Det var då jag starta om kameran men när jag skulle kolla på bilderna igen så sa kameran att det var 0 bilder av 30.

Eftersom jag kan ta ca 160 bilder med ett formaterat kort så tycker jag det är mysko att den säger att jag inte har några bilder men samtidigt bara kan ta 30 till.. alltså så ligger det data som motsvarar ca 130 bilder på kortet men som jag inte kan se.. Jag har provat att peta in kortet i en cardreader men han hitta inget häller.. så min fråga är vad jag ska göra.. Finns det nått företag/program som kan få fram bilderna igen?

//Fredrik

Visa signatur

MVH SkyNard

Permalänk
Medlem

Det finns program som kan få tillbaka bilderna, här ett ett gratisprogram: http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/sw/welcome.htm
Om det inte fungerar kan du skicka in kortet till ett företag.