Vilket märke på dvd- är bäst för långtida lagring?

Permalänk

Vilket märke på dvd- är bäst för långtida lagring?

Hallå.

Jag funderar på köpa en dvdbrännare med högkvalite och dvdskivor (Dvd-) av hög kvalitet då jag hade tänkte bränna ut material som jag kan spara, använda och ha under flera år.

Någon som kan rekommendera en riktigt bra dvdbrännare (Dvd-) och ett riktigt bra märke på dvdskivor (dvd-) så jag är helt nybörjare på bränning och märken?

Tack på förhand.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Mina rekommendationer:

Brännare: NEC, Pioneer, Lite-on, Plextor (inte prisvärda)
Skivor: Verbatim (Mitsubishi, MCC), Taiyo Yuden (TYG)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Mina rekommendationer:

Brännare: NEC, Pioneer, Lite-on, Plextor (inte prisvärda)
Skivor: Verbatim, Taiyo Yuden, Plextor

Tack för ett så snabbt svar, vad menar du me dinte prisvärda?
Jag funderar på köpa en Plextor-brännare, men är det så stor skillnad mellan t.ex en Plextor för runt 1.000kr och en NEC för runt 400kr? Jag vill ju tro att det dyrare är bättre, men efter som jag inte har någon koll så kan jag ju missta mig.

Finns det någon bra svensk site som säljer några av dessa skivorna du rekommenderar?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargavinter
Tack för ett så snabbt svar, vad menar du me dinte prisvärda?
Jag funderar på köpa en Plextor-brännare, men är det så stor skillnad mellan t.ex en Plextor för runt 1.000kr och en NEC för runt 400kr? Jag vill ju tro att det dyrare är bättre, men efter som jag inte har någon koll så kan jag ju missta mig.

Finns det någon bra svensk site som säljer några av dessa skivorna du rekommenderar?