Permalänk
Medlem

Fräst disk

Jag har lyckats fräsa en kräts på min systemdisk, gjorde nya strömkablar för kabeldragningen, och så råkade jag byta ut 7v o 12v sladdarna så det sa fräs och rök.

Men har för mig att man ska kunna få tag i nya "kretskort" till hdds, eller iaf byta ut dem så man kommer åt infon. det är ju inget mekaniskt som är sönder. eller så får man väl skicka den till nån recoveryfirma o lägga ett antal lappar på det.
Shit, ja som just skulle slänga igång och säkerhetskopiera skiten nu när disken började nå 3år. *snyft*

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

fins igen 7V pol. +5V och +12V. går å använda +5V som negativ pol å på så vis få en spännigsskillnad på 7V.

roligen förvexlade du 5V och 12V polerna. Skulle tippa på att det motor servot går på +12V men hur det är med armen mm i den vet e fan. Kan ju var tost det med. Köpa en lika dan disk ärdet ända som gäller. VIllket som helst fungerar inte.

Råkade ut för en felkopplad 4 > 3 pins kontackt så 2 diskar som kom efter råkade ut för detta för lägesedan. Slägde dom dock då ajg itne orkade bry mig.

Permalänk
Medlem

hmm ja du har rätt menar 5v. ^^ så kan det gå, men vilket fall så jag menade ju inte vilket kort som hälst utan från tillverkaren till just den hdd modellen, men jag orkar nog inte bry mig, ska plocka isär den och modda lite ^^

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti