Kan ej bränna ut saker efter saker

Permalänk
Medlem

Kan ej bränna ut saker efter saker

När jag ska bränna ut flera filmer efter varandra så går det inte.
Bränner ut en film hur bra som helst, sen när jag ska bränna ut en till film så blire nåt fel.
Här har ni bild --> http://img386.imageshack.us/img386/405/felxf5.png

Min DVD brännare heter såhära: Sony DVD-brännare DWQ3OAB2 IDE OEM.

Har testa dessa program:
Alcohol 120%
Nero 6 och 7
DVD Decrypter
Men det blir samma fel av dom programen.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Det där låter jävligt märkligt. Ok nu får du frågan som alla får som har problem med sin brännare: Har du uppdaterat firmwaren?

Sony har jag inte hört så jättemkt om innan, så jag vet inte om det är bra eller kassa brännare..

Har problemet uppstått plötsligt eller har du haft det en längre tid?
Har brännaren fungerat bra innan dess?

Kan nämna att jag hade ett liknande problem, kom på att jag hade brännaren på slave, den ska eg sitta som master. Så jag kopplade om den o nu kan jag bränna 50 skivor i rad i 16x och alla blir härligt välgräddade.

Kolla upp om det inte är nåt så enkelt, fast det är ju inget man direkt tänker på att det kan störa funktionen, men det kan det tydligen.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter77
Det där låter jävligt märkligt. Ok nu får du frågan som alla får som har problem med sin brännare: Har du uppdaterat firmwaren?

Sony har jag inte hört så jättemkt om innan, så jag vet inte om det är bra eller kassa brännare..

Har problemet uppstått plötsligt eller har du haft det en längre tid?
Har brännaren fungerat bra innan dess?

Kan nämna att jag hade ett liknande problem, kom på att jag hade brännaren på slave, den ska eg sitta som master. Så jag kopplade om den o nu kan jag bränna 50 skivor i rad i 16x och alla blir härligt välgräddade.

Kolla upp om det inte är nåt så enkelt, fast det är ju inget man direkt tänker på att det kan störa funktionen, men det kan det tydligen.

vet inte ens vad firmwaren. Så jag har nog inte uppdaterat den.

Det har alltid varit så när jag ska bränna.

Och brännaren funkar hur bra som helst annars.

Har ingen anning om den är på slave eller master. vad gör det för skillnad om den är på slave eller master?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Griffox
vet inte ens vad firmwaren. Så jag har nog inte uppdaterat den.

Det har alltid varit så när jag ska bränna.

Och brännaren funkar hur bra som helst annars.

Har ingen anning om den är på slave eller master. vad gör det för skillnad om den är på slave eller master?

Det SKA inte göra ngn skillnad. Men om det trots det skulle göra det så brukar det lösa problemen genom att man sätter den på master ist Jag har inte haft ett enda problem sedan dess. Innan fick jag liknande felbränningar som du om jag brännde för många i rad.

Helskumt jag vet. Men jag tycker du bör prova det iaf

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter77
Det SKA inte göra ngn skillnad. Men om det trots det skulle göra det så brukar det lösa problemen genom att man sätter den på master ist Jag har inte haft ett enda problem sedan dess. Innan fick jag liknande felbränningar som du om jag brännde för många i rad.

Helskumt jag vet. Men jag tycker du bör prova det iaf

Okej, Jag kollade nu då var det en lite grön "prick" eller nåt sånt på master i alla fall. Ska jag byta och testa den till slave då? Eller ska jag testa uppdatera firmware? Och vart kan jag uppdatera firmware då?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Griffox
Okej, Jag kollade nu då var det en lite grön "prick" eller nåt sånt på master i alla fall. Ska jag byta och testa den till slave då? Eller ska jag testa uppdatera firmware? Och vart kan jag uppdatera firmware då?

Sök efter din brännare på tillverkarens hemsida. Då brukar det komma upp länkar till firmware som passar den brännaren.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring