DVD-brännare och spelare helt plötsligt bara borta !!

Permalänk
Medlem

DVD-brännare och spelare helt plötsligt bara borta !!

Vet fan inte vad som hänt med mina DVD-enheter !

Skulle precis installera ett program som ligger på CD. Stoppar in disken som vanligt. Lilla gröna lampan lyser på DVD:n, men inget händer.
Jag får väl installera via utforskaren tänkte jag då. Men där finns varken brännare eller läsare kvar. Bara hårddiskarna, floppy och kortläsare.

När jag går in på Enhetshanteraren så är det så klart två stora gula utropstecken där.

Jag har provat starta om flera gånger ,det hjälpte inte. Vad fan har hänt ??

Bägge enheterna kan ju inte gått sönder samtidigt. Kan någon hjälpa mig ??

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk
Medlem

Re: DVD-brännare och spelare helt plötsligt bara borta !!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kamala
Vet fan inte vad som hänt med mina DVD-enheter !

Skulle precis installera ett program som ligger på CD. Stoppar in disken som vanligt. Lilla gröna lampan lyser på DVD:n, men inget händer.
Jag får väl installera via utforskaren tänkte jag då. Men där finns varken brännare eller läsare kvar. Bara hårddiskarna, floppy och kortläsare.

När jag går in på Enhetshanteraren så är det så klart två stora gula utropstecken där.

Jag har provat starta om flera gånger ,det hjälpte inte. Vad fan har hänt ??

Bägge enheterna kan ju inte gått sönder samtidigt. Kan någon hjälpa mig ??

Mest troligt är att båda enheterna sitter på samma kabel och att nåt hänt med den/kontrollern. Ide eller SATA?

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Tack för ditt svar.

Det var inget med hårdvaran tror jag. Nu löste det sig !
Jag körde helt sonika en systemåterställnungspunkt från en vecka tidigare. Då fanns enheterna där igen.
Jag gjorde lite avinstallationer ( lägg tll/ta bort) av div program och spel för några dagar sedan. Något måste hänt då !
Frid och fröjd igen alltså !

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !