ny hårddisk funkar ej

Permalänk
Medlem

ny hårddisk funkar ej

Har precis köpt en ny hårddisk men när jag kopplar in den så frågar windows efter drivrutiner men jag har inga..när ja går in på seagates hemsida säger dom att man inte ska behöva några drivrutiner :S

Hårddisken jag köpt är en Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM.

Vad har jag gjort för fel? den måste ju vara inkopplad eftersom den kommer upp i windows ju..

Snälla hjälp mej !!!

edit: kan det ha att göra med att jag satte den i SATA 2? fanns inte plats i SATA 1

Permalänk
Avstängd

SATA2 är bakåtkompatibelt. Jag tror de drivrutiner windows frågar efter är SATA-drivrutiner till ditt moderkort. Dem tillhandahåller din moderkortstillverkare förutsatt att du inte kör med ett externt kontrollerkort.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

hadde samma fel

ta start/kontrollpanele/administartionsverktyg/dator hantering tror jag det var och sen så pillade jag där i jag såg min disk där i men kunde inte nyttja den så jag ändrade något där vid så ploppade den fram

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
hadde samma fel

ta start/kontrollpanele/administartionsverktyg/dator hantering tror jag det var och sen så pillade jag där i jag såg min disk där i men kunde inte nyttja den så jag ändrade något där vid så ploppade den fram

Men så bra, då vet han precis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
SATA2 är bakåtkompatibelt. Jag tror de drivrutiner windows frågar efter är SATA-drivrutiner till ditt moderkort. Dem tillhandahåller din moderkortstillverkare förutsatt att du inte kör med ett externt kontrollerkort.

Du hade rätt..kom på nu att när jag installerade datorn innan pallade jag inte installera några sata-drivrutiner eftersom jag inte hade nårra sata-diskar..

Tack för hjälpen du är en hjälte

Visa signatur

AMD 64 3000+ Venice @ 2,6 | Sapphire ATI Radeon x550 128MB | Samsung 512MB PC3200 | Maxtor 6Y080PO 80GB | ASrock 939dual-SATA2 | LITE-ON SOHW-1693S DVD Dual-Layer | Atrix C9002-C43 Miditower Black/Silver ATX | Hansol p900