Enheten är inte klar?; Konstigt fel

Permalänk
Medlem

Enheten är inte klar?; Konstigt fel

Får upp den här bilden varje gång jag stänger av datorn, http://i10.tinypic.com/33wr6gz.jpg
Den stänger av sig men varför kommer den upp ela tiden,
Verkar som filmeddelande kom när jag installerade min Nec 3550 brännare, och även brännaren fungerar jävligt kasst. Går att bränna ibland och ibland inte.
Någon som vet vad felet kan vara?, Något fel med hur den sitter, (slave, master) eller något.

Tack för svar PFH.

Permalänk

Det är säkert något som är glappt i den ett mekaniskt fel helt enkelt.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Det kan inte ha o göra med om den sitter som slave eller master da?, Hur ska man sätta dom om man har denna nec och sen en vanlig brännare/läsare?.

Verkar ju rätt skumt om det skulle vara mekaniskt fel eftersom den läser korrekt osv.

Permalänk
Medlem

Kontrollera att diskettstationen är korrekt inkopplad alternativt koppla ur den och se om problemet kvarstår?

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Avstängd

om du inte har en diskettstation så kan du inaktivera den i bios, då försvann mitt sånt där problem

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Även jag fick det problemet efter att ha installerat NOD32.
Jävligt irriterande ibland..
Vad jag vet så är disketten inaktiverad i bios (sist jag kolla).
Skumt helt enkelt.

//_S_

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........