RAID HD hittas inte vid win xp installation

Permalänk
Medlem

RAID HD hittas inte vid win xp installation

Tjo!
Tänkte installera om windows på samma vis som jag gjort innan. Verkar dock nu som att inte installationen hittar de raidad hårddiskarna..

Ligger ett trasigt windows på den nu och när man startar datorn så börjar den läsa in detta, så där hittar den diskarna

Den hittar även kortet adaptec 1210as vid uppstart

har försökt med en win version med drivisarna inlagda från början och även oldschool med diskett utan resultat.

Ngn som har varit med om något liknande har svårt med ideer och vill inte lägga om raiden eftersom jag har saker jag behöver

Permalänk
Hedersmedlem

Har du rätt filer på disketten? Exempelvis är det väldigt vanligt att filerna oemsetup.inf och oemsetup.oem finns med, plus drivrutiner med kontrollerkortets namn (aar1210.sys samt aar1210.cat för mitt Adaptec 1210SA).

Har du nyligen köpt kontrollerkortet och sedan bara lagt om hårddiskarna som en RAID?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Hade rätt drivrutiner hela tiden men behövde omformatera disketten 4 gånger innan installationen fattade vad som verkligen låg på den.
Så till alla er andra som kanske stöter på samma problem:
Ge inte upp.
Använde den äldsta versionen av drivisar på adaptecs hemsida.
Fixa en ny diskett eller formatera och testa till det fungerar.