USB minne funkar inte på min datorn men på 2 andra jag testat på

Permalänk
Medlem

USB minne funkar inte på min datorn men på 2 andra jag testat på

Det är så här, jag har ett usb minne på 1 gig och det vill inte funka som det ska i min dator, har testat det på 2 andra datorer och det funkar kanon. Men när jag ska lägga in eller ta saker från minner kommer det upp efter en stund att det inte gick att utföra på grund av felaktig parameter och i system tray kommer det upp en gul tiangel med ett svart utroppstecken där det står, fördröjd skrivning misslyckades.

Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med detta, vill att det ska funka på min dator också.

Permalänk
Medlem

Mysko.

Testa att formatera.

Högerklicka den här datorn - diskhantering, leta redan på ditt minne - högerklick - formatera

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

tackar för svaret, men det har jag redan gjort.

Permalänk
Medlem

Har du flera USB-portar? Testat olika? Vet att en del mp3spelare som är utformade som ett USB-minne kan vara kräsna på porten. I de fallen så måste du använda en potr som är monterad direkt på moderkortet och inte en port som sitter i chassit som i sin tur är kopplad till moderkortet via kabel.

Ett annat problem är om du har ett U3 USB-minne, dvs en pinne med U3-mjukvara installerat, där finns det folk som haft problem med datorer som har Nero installerat vilket resulterar i nån form av krock.

Visa signatur

i7 4770K 3.50GHz | Asus Z87-PRO | Fractal Design Newton R3 600W | MSI GTX 760 | Intel 520 240 GB | 3xWD Caviar Black 1 TB | WD Caviar Green 2 TB | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem

okej, jo jag har testat alla USB portarna å de blir samma fel. Okej, jadu jag vet inte vad de är för typ av minne, den ena av datorerna jag testade på har nero installerat. här kommer en länk till USB-minnet så ni kan se vad de är för något.

http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE90984

Permalänk
Medlem

sp2 installerat?

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

jaoo det har jag, det är en xp relle med sp2 från början. Kan det vara därfär det krånglar ?? datorn jag testade på med nero den har också sp2 :S. det jag vet är att min polars dator inte funkade med den xp jag har. å min dator funkade inte med den xp sp1 som han använder nu i stället :S

Permalänk
Medlem

testa formatera med annat filsystem

Permalänk
Medlem

det har jag också gjort, både FAT,FAT32 å lyckades på NTFS på den en gång men hjälpte inte det heller blir så trött på det. verkar ju inte vara någon som vet vad jag ska göra åt saken