Samsung T166 perpendikulär?

Permalänk
Medlem

Samsung T166 perpendikulär?

Jag har sett i diverse tillkännagivanden att Samsung planerar att släppa sin T166 som använder sig av perpendikulär datalagring i slutet av Q2 2006.

Nu har de gjort det, men jag kan inte hitta en endaste sida på hela Internet som kan styrka det. Det står inte ens på Samsungs egen hemsida att den är perpendikulär.

Är det nån som kan bekräfta detta?

/J

Permalänk

Intressant, jag tror dock det är en helt vanlig hårddisk.
Hoppas nån kan reda ut det.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig?
Är prestanda, pris mm. bra så spelar det ju ingen roll.
Tekniken är ju bara till för att öka antal GB/yt enhet så är den lika bra som motsvarande seagate 7200.10 spelar det ju ingen roll.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Vem bryr sig?
Är prestanda, pris mm. bra så spelar det ju ingen roll.
Tekniken är ju bara till för att öka antal GB/yt enhet så är den lika bra som motsvarande seagate 7200.10 spelar det ju ingen roll.

Jag tror inte jag förstår din fråga, eller så kanske du inte förstår min.
Jag bryr mig, det var därför jag frågade.

Perpendikulär lagringsteknik är inte bara för att öka kapaciteten utan det finns de som hävdar att tillförlitligheten också är bättre. Det har kanske mer med att det är en senare generation att göra än nåt annat, men det är en faktor som definitivt spelar in i mina hårddiskval.

/J

Permalänk
Medlem

Det står som sagt inget om att den är en ny lagringsteknik ens på Samsungs hemsida vilket innebär att du borde kontrollera källan igen för att se om du kan ha missförstått det eller om den kanske inte är trovärdig. Om Samsung verkligen hade en disk på marknaden baserad på denna teknik skulle de troligtvis skryta om det, iallafall på sin hemsida.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JugsteR
Jag tror inte jag förstår din fråga, eller så kanske du inte förstår min.
Jag bryr mig, det var därför jag frågade.

Perpendikulär lagringsteknik är inte bara för att öka kapaciteten utan det finns de som hävdar att tillförlitligheten också är bättre. Det har kanske mer med att det är en senare generation att göra än nåt annat, men det är en faktor som definitivt spelar in i mina hårddiskval.

/J

Ska du ha tillförlitlighet välj en disk som har lång garanti och är gjord för 24/7 drift altså seagate ES och Maxtor Maxline med flera.

Sen är jag väldigt tveksam till att Perpendikulär lagring skulle ge bättre hållbarhet utan snarare tvärtom eftersom den är mer komplicerad och dessutom en ny teknik vilket gör risken mycket större snarare än mindre enligt mig, med detta är bara gissningar så jag är absolut inte säker på det här.

Ta en "Nearline" disk så har du bra tillförlitlighet och garantier.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!