Vilken intern DVD-brännare?

Permalänk

Vilken intern DVD-brännare?

...Från Komplett.se

Vilken intern dvd-brännare är att föredra?
Både NEC och Samsung är ju båda bra märken vad jag förstått när det gäller dvd-brännare... men Vilken av dessa två märken ska jag välja?

Samsung:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323876

NEC:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325546

Finns det bättre?

Då jag ska beställa denna vecka så är det ju fördel om de finns i lager

Jag kommer bränna en hel del och vill naturligvis att den ska hålla och klara av det också Samt att den ska klara så många format/märken som möjligt, så man inte köpt skivor sen som den inte 'gillar', iof är väl inte risken för det så stor men ändå

Jag vill även att den ska vara så tyst som möjligt.

Så vilken rekommenderas?

Mvh.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Relik 📜

*tråd flyttad*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nec brännaren är en riktig höjdare tycker jag. Har inte haft en enda felbränning.

Om samsungen kan jag inte utala mig om för den har jag aldrig haft.

Visa signatur

| Fractal Design North | MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X | AMD Ryzen 9 7950X3D | Noctua NH-D15S | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | G.Skill 64GB Trident Z5 Neo | Crucial T700 4TB | be quiet! Straight Power 12 Platinum 1200W |

Permalänk
Medlem

Re: Vilken intern DVD-brännare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Jag vill även att den ska vara så tyst som möjligt.

Om du kör Windows så kan nero drivespeed vara ett trevligt program om det stödjer dvd brännaren i fråga, har dock inte stött på någon cd/dvd enhet än som drivespeed inte klarar av.

Sen angående vilken brännare, den nec brännaren jag haft och den jag har nu fungerar finnemang (dock en något äldre modell, "bara" 16x). Den erfarenheten jag har av samsung är inte speciellt väl underbyggd så det tänker jag inte ta upp.

Men jag skulle nog tro att det inte spelar någon större roll vilken man väljer, så länge man väljer från ett hyffsat kännt märke.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

ah ok... tack... Bestämde mig faktiskt igårkväll: *Nu blir det NEC*, och gav mig in på Komplett för att göra en beställning. Men vad ser man då, NEC'en hade tagit slut xP
Stod att det skulle komma in fler idag, men nu så står det den 30'e... och den 30e så gäller inte veckans-vara-priset på disken jag även tänkt köpa så...

Antingen så köper jag Samsungen, eller försöker leta upp NEC'en i någon lokal butik... Bör väl inte vara allt för svår att få tag på när man har Microstore, NetOnNet, Kjell & C/o och Claes Ohlson i närheten?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".