NEC ND 3500-AG låter som en dammsugare

Permalänk
Medlem

NEC ND 3500-AG låter som en dammsugare

Mjaa, ursäkta för den låna topicen.

Jag har ett problem, min dvdbrännare låter som ett rent jävla helvete när jag kollar på dvd-filmer.

När jag bränner låter det ju förstås, men det kan jag ju leva med. Men när jag ska avnjuta en film på kvällen så är det ju ett helvete att höra ett sjukt brummande.

Ska det vara så här :|...

Tack på förhand

Permalänk

Om du har NERO, med programmet Nero drive speed kan du sänka läshastigheten.

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Medlem

Jag har haft två nec och båda har left om som fan vilket jag löste genom att köpa en lite-on, vilken skillnad i ljudnivå, underbart.
Dessutom bränner den bättre också.
När jag bränner på samma typ av skivor så kan Lite-onen bränna i full hastighet vilket ingen av min necar har gjort, samt att bränningarna blir bättre.

Mitt råd är att du köper en ny dvd.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem

jag har aldrig misslyckats med någon iso bränning med min nec 3500 ag
bränner altid x16 då måste du haft defekt eller jag tur?

fast testa ner0 drivespeed

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Den bränner som en gud, har aldrig haft en felbränning. Men just läsandet är ju rätt segt.

Tankade precis Drivespeed och drog ner den till lägsta. Nu låter det ingenting

Tackar tackar

Permalänk
Medlem

kanon

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...