Riktigt tyst raptor

Permalänk
Medlem

Riktigt tyst raptor

Jag planerar att skaffa en raptor och som jag förstått det så låter dessa klart mer än vanliga hårddiskar pga den högre hastigheten.

Så nu vill jag ha era bästa tips för att få en raptor så tyst som möjligt. Saker man kan göra själv? Saker man kan köpa till?

En liten extrafråga: finns det några nackdelar med att partionera en raptordisk?

Permalänk
Medlem

finns olika lösningar å tysta en hdd.

vet ej om detta är nåt bra:
Scythe Quiet Drive HDD Noiseless Case
http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=65437762&itemName=Sc...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Gummibrickor under skruvarna.
Du måste partitionera den. I hur många partitioner är upp till dig, men minst en måste du ha. Vid partitioneringen skall du ta i beaktande att hastigheten vid diskens inersta spår är bara c:a hälften av vad den är vid det yttersta (första spåret).

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Någon som testat en sådan där låda och vet om den funkar bra? Hur är det med värmen och kylning i en sådan?

Några gummibrickor som rekommenderas? Länk till var man kan köpa dem?

Jo att den måste partioneras vet jag så klart, tänkte mer på om det vart någon skillnad om man hade fler partitioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fagerja
Gummibrickor under skruvarna.
Du måste partitionera den. I hur många partitioner är upp till dig, men minst en måste du ha. Vid partitioneringen skall du ta i beaktande att hastigheten vid diskens inersta spår är bara c:a hälften av vad den är vid det yttersta (första spåret).

Hur vet man, vid partitioneringen, var ens partition hamnar på disken? Om man vill att systemet ska vara längst ut t ex.