Hur kan jag få över en ren kopia på en gammal disk.

Permalänk
Medlem

Hur kan jag få över en ren kopia på en gammal disk.

Kan nån ge ett tips på hur jag kan kopiera en hel hd på ca 80 gig, till burkar som stått och gått i 2-3 år,
Vill inte börja installera om alla program som finns i dessa datorer.
En data krasha gjorde så att jag fick göra hela jobbet på en burk så nu har jag en fresh ny kopia i en burk som jag skulle vilja köra in i alla andra likadan burkar. Hårdvaran är samma på alla datorer.

Visa signatur

love in him

Permalänk
Medlem

då borde du väl kunna gå till systemverktyg/säkerhetskopiera och sen köra motsvarande säkerhetskopiering fast åt andra hållet på dina andra burkar. eller ngt ghostprogram.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
då borde du väl kunna gå till systemverktyg/säkerhetskopiera och sen köra motsvarande säkerhetskopiering fast åt andra hållet på dina andra burkar. eller ngt ghostprogram.

MM kankse det fungerar. men det måste finnas nåt sätt som de som säljer datorer gör dom färdig ställer en burk på mindre än 60 min med alla program. så dom måste ha en slav disk som dom bara kopierar över till en tom hd, fast det förutsätter ju att man har lika hård vara. lite lurigt det här men fler ideer??

Visa signatur

love in him

Permalänk
Medlem

Ta bort så mycket HW du kan i den gamla datorn. Ljudkort, CD, HD, USB, RAID etc. Tryck i ett PCI grafikort och tag bort AGP kortet.

Skaffa en ny HD, som är minst lika stor som den gamla och gör en image (avbild) av den gamla HD. Använd tex Acronis True image.

Strippa den nya datorn på HW och sätt i PCi grafikortet. Sätt i den nya image HD'n.

Starta systemet och håll tummarna. Om datorn kommer upp i Windows, så sätter du i HW en och en och läser på drivisar. Börja med grafikkortet.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Ta bort så mycket HW du kan i den gamla datorn. Ljudkort, CD, HD, USB, RAID etc. Tryck i ett PCI grafikort och tag bort AGP kortet.

Skaffa en ny HD, som är minst lika stor som den gamla och gör en image (avbild) av den gamla HD. Använd tex Acronis True image.

Strippa den nya datorn på HW och sätt i PCi grafikortet. Sätt i den nya image HD'n.

Starta systemet och håll tummarna. Om datorn kommer upp i Windows, så sätter du i HW en och en och läser på drivisar. Börja med grafikkortet.

Lite för mycket jobb för att chansa.
Då kan jag ju installera Ghost i alla burkar och ghosta dom ,men det är inte roligt att installera ghost på all 30 burkar.

Visa signatur

love in him