HD filmklipp till DVD

Permalänk
Medlem

HD filmklipp till DVD

Kan man bränna över HD filmer till en vanlig dvd-skiva sen spela upp den som man gör med vanliga xvid filer osv? Dvs jag har köpt plasma har några hd klipp på datorn, slänger dom på bränning, slänger in den i dvdn, voila hd bild jippi? Funkar det? Har en PV60 samt en panna dvd S52. Borde gå va? Ingen koll på HD grejen än, nån som har lust att förklara lite om just detta ämnet till mig?

/ Toker

Permalänk

Kan du inte försöka tänka själv? Hur ska en standard som är flera år gammal klara av en helt ny?

Nej, det går givetvis inte. Det finns inga stationära spelare (som inte är datorer) som klarar av att spela upp tex MKV-filer i 1080p vad jag vet.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Eftersom det är olika codecs så går det inte. Är ju egentligen ganska självklart. Inget fel i att fråga dock. Är dator som gäller för att spela upp HD just nu. Kräver ju ganska mycket datorkraft. Däremot går det ju att komprimera filmerna med x264 om jag inte minns fel så att de får plats på några dvd:er.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Det bästa är att köpa en HTPC eller att flytta ut den datorn du har nu. Annars kan en Xbox360 streama ganska mycket filmer via nätverket, bla WMV HD.