DVD/Hårddisk beter sig skumt

Permalänk
Medlem

DVD/Hårddisk beter sig skumt

Köpte en ny dvdbrännare idag, den fungerar klockrent men däremot noterade jag en konstig sak, varje gång lysdioden på dvdläsaren lyser så lyser hårddiskdioden - vad kan detta bero på ?

(Det har inte något att göra med att hdd.n jobbar när dvdlysdioden lyser i och med att det händer så exakt och precis likadant (när te x jag skickar ut dvdsläden utan dvd/cd i)

Som sagt, det är inga problem med dvd.n eller så, men tycker det är konstigt att dioderna lyser samtidigt hela tiden :P, har aldrig varit med om något liknande - någon som vet vad det kan vara?

Permalänk
Hedersmedlem

Menar du att DVDns lampa lyser när hårddisken jobbar så är det skumt, annars helt normalt. Den s.k. HD-lampan på chassit indikerar i allmänhet all aktivitet på både SATA- och PATA-interfacet. Så enkelt är det och har alltid varit.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Lysdioden på chassit lyser när ide enheter jobbar och även sata. Lysdioden på chassit kallas oftas "HDD led" men även "IDE led".

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.