Lacie FA Porse Crash

Permalänk
Medlem

Lacie FA Porse Crash

Har en FA-Porse 160 GB hårddisk som jag misstänker har crashat. Den har sedan jag köpte den och ett par andra FA Porsche diskar varit het som en stekpanna och det har känts lite lurigt. INET Data har sagt att de är extremt varma men att de skall hålla för det. Jag har bytt till IOMEGA diskar istället men denna har fått finnas kvar på grund av utrymmesskäl.

Vet inte riktigt hur jag skall göra för att se om det går att försöka återskapa filerna.

Har kollat med ett företag som heter Aurora men det verkar sinnesjukt dyrt. De kan inte specifiera vad det kostar utan det handlar bara om att man skall lita på deras ingenjörer. Jovisst det kan man ju göra om man har en obegränsad tillgång till stålar eller har nån annan som pröjsar men annars lär det nog bli nån billigare lösning. Och framförallt en lösning där kostnaden definieras.

I morse kom den externa Lacie disken upp som en ikon i datorn men det tog typ 10 minuter för datorn att ställa en fråga om jag ville formatera om hårddisken.

Nu när jag startat om datorn hittar den inte ens LaCie disken oavsett vilken USB port jag använder.

Kan det vara så att något interface för utgående USB interface eller anslutning från Lacie disken bränt när den överhuvudtaget inte visar sig i datorn eller har den skurit once and for all?

Visa signatur

jaxtone

Permalänk
Medlem

Plocka ur disken ur racket och testa den direkt i datorn.