Sata dvd-brännare?

Permalänk
Medlem

Sata dvd-brännare?

Jag hittade följande dvd-brännare på komplett:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327072&view=detailed
och den är Sata men jag har ingen SATA sladd eller något till mitt moderkort, och undrar då om man kan ta en SataII kabel och koppla till den. Det går med hårddiskar så då borde det väl gå med denna?

Permalänk
Medlem

Ja det går bra

Permalänk
Medlem

Fråga: Kan man ens installera exempelvis WinXP via en seriell CD/DVD-Rom? OS:et brukar ju tjata om att man skall ladda drivern för SATA vid installation. Det blir ju ett moment 22 här...

//Calimero

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk
Medlem

Nja,
Den rudimentära SATA controller drivern som Bill skickat med i XP/SP2 borde kanske klara detta. Om man är tvungen att läsa på en annan driver för att klara installationen, vete tusan vad som händer.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calimero
Fråga: Kan man ens installera exempelvis WinXP via en seriell CD/DVD-Rom? OS:et brukar ju tjata om att man skall ladda drivern för SATA vid installation. Det blir ju ett moment 22 här...

//Calimero

Bra fråga! Skulle också vilja ha svar på det.

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

om man har Pata om det nu heter det till dvd/cdrom så kan man väl ha det till dessa ändamål, men annars finns alltid usbminnen ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calimero
Fråga: Kan man ens installera exempelvis WinXP via en seriell CD/DVD-Rom? OS:et brukar ju tjata om att man skall ladda drivern för SATA vid installation. Det blir ju ett moment 22 här...

//Calimero

det går utmärkt om det är xp med integrerad sp2

Visa signatur

Evga, q9650