Snabbaste HD:n, Raptor borträknad?

Permalänk
Avstängd

Snabbaste HD:n, Raptor borträknad?

Tänkte köpa 3x Hitachi för raid0 på mitt nvraid men efter att ha kollat runt lite så ser jag till min förvåning att Samsung T166 presterar vida bättre!

Är detta den snabbaste disken i dagsläget?

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Test med Raptor 150GB i raid-0!
http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=raptor150raid&...

Slug människa....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Slug människa....

Jo...

Raptorn borträknad var det... Kastar ju inte pengarna i sjön för ren prestanda, man ska lagra på diskarna också...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Ha då för fan inte ett ? framför "Raptor borträknad?"! Humor!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Ha då för fan inte ett ? framför "Raptor borträknad?"! Humor!

sorry och visst, mitt inlägg kan tolkas olika så illa som jag formulerat mig...

Ska jag satsa på samsungs 500gb eller rekar ni något annat?

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Hehe! Satsa på den om den är bättre!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ska du lagra så ska du inte använda Raid0.
Temporär lagring funkar dock, särskilt om linjär läshastighet är användbart.

Permalänk
Medlem

Inget seriöst svar än? skärp er nu, var är moderatorn?
Är också intresserad av vilken disk som är snabbast/lägst söktid.

Jag själv har spanat in Hitachi's 7k500/T7k500 som får jävligt bra betyg på http://www.storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php

Någon som kan bekräfta?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Inget seriöst svar än? skärp er nu, var är moderatorn?
Är också intresserad av vilken disk som är snabbast/lägst söktid.

Jag själv har spanat in Hitachi's 7k500/T7k500 som får jävligt bra betyg på http://www.storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php

Någon som kan bekräfta?

Här finns ju bara 2-3 samsung-diskar, gamla som gatan... Vill ju gärna jämföra mot just samsungs 166:a :).

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Alltså varför är prestandan så viktig på lagringsdiskar?, speciellt inte accesstiden. Möjligen att överförnignshastigheter m.m. kan vara lite intressant. Man kan väl knappast märka någon skillnad?

Och skillanden är väl för övrigt ganska marginell på alla nyare diskar?
Sedan är det bara att söka lite så hittar man.

Finns ju en aktiv tråd där disakr testas med HD tune, kolla i den!

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk

tips: checka här:
http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...

xphaze håller på att lista diskar med diverse prestandvärden...

Och ja, T166'an verkar vara den av de bättre iaf. Har en själv och är mkt nöjd med den this far...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem