Skapa Ny partition

Permalänk

Skapa Ny partition

Jag undrar om jag med hjälp av partition magic. Kan skapa en ny partition på min hdd den är på 160 gb, det finns redan data på den men det är cirka 45 gb ledigt. Går det att skapa en partition på cirka 15 gb, att installera vista på, utan att jag behöver plocka bort några filer ifrån min hdd??

Visa signatur

AD

Permalänk
Medlem

15G låter litet för Vista. Men det kan nog bara Vista (och Bill) avgöra. Börja med att installera Vista och se vad den vill ha. Du kan nog föreslå 15G i installationsprogrammet.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

För att svara på frågan. Ja det går göra som du beskriver.
Men programtillverkaren resarverar sig för förlorad data, villket kan inträffa vid vissa tillfällen.
Men som larryd skriver skulle jag nog överväga att ge vista lite mer plats än 15GB, 20-25 är lite mer rimligt om du vill ha lite plats att installera program eller spel på ochså.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar