Flytta allt gammalt till ny disk

Permalänk
Inaktiv

Flytta allt gammalt till ny disk

Detta har jag letat svar på men inte hittat ett enda vettigt i o med att det finns tusen olika alternativ, meningarna går isär och alla har sin syn i frågan.

Så frågan igen är hur jag skall kunna lägga över allting från min nuvarande disk på 120GB till den nya 500GB disken? Har en extern iomega med norton ghost men vad hjälper detta då jag inte har ett OS på den nya disken, har ingen windows skiva pgav att snålsvinen bara skickade datorn med OS förinstallerat och jag utgår ifrån att jag inte kan installera xp på den nya disken med denna skivan som jag själv gjort, blir jag tvungen att låna en skiva av nån annan eller att ladda ner en variant från internet eller vad?

Det måste finnas fler som suttit i samma situation och som kanske nu vet svaret?

Enligt norton finns det en funktion "copy my hard drive" men då måste ju man koppla in den nya disken parallelt med den gamla, så då borde det ju finnas flera kontakter eftersom det finns 3 st hårddiskplatser i racket i datorn, frågan är bara sen om man då skall kopiera över både D och C: eftersom d: är en recoverypartition...? ja ja får väl prova mej fram.