Permalänk
Medlem

Jumper problem

Jag har lite problem med en jumper på min hdd. Jag har ingen aning om var den skall sitta och det står inte heller på hddn.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=40781

Om någon har en likadan så kan la han tipsa om var den skall sitta.

Jag har en Raptor som körs i Primary Master nu.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

Låt den vara som den kom, sata behöver du bara leka med jumprar på i specialfall, typ limitspeed osv. 99 % av alla sata-diskar fungerar out of the box.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Faktum är att den inte satt på när den kom, det är därför jag är lite konfunderad.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk

Du ska inte sätta någon jumper på sata-diskar, bara om du ska ha sata-1 istället för sata-2 på en sata-2 disk.

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Medlem

Okej? Jag tycker det låter konstigt. Vad kan hänta med disken om Clintan_ttt har fel?

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk

han har inte fel. men om vi låtsas att han trots allt har det så spelar det ingen roll eftersom det då bara skulle vara att peta dit bygeln om disken trilskas. vilket du inte behöver fundera på eftersom han har rätt.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Avstängd

Risken finns att du aktiverar den otroliga osannolikhetsdriften som finns i vissa hårddiskar. Då kommer den att förvandlas till en bukett petunior. Det är ingen fara dock, den återgår till att vara en vanlig hårddisk om du byglar tillbaka den.