Pulserande ljud med 3st hdds

Permalänk
Medlem

Pulserande ljud med 3st hdds

Hejsan,

Min första post här på sweclockers.
Har problem med en Samsung Spinpoint 500GB hårddisk som jag köpte tidigare i veckan.
Sen tidigare har jag 2st 250GB i datorn som har fungerat utan problem. Däremot händer något konstigt om jag stoppar in den nya hårddisken. Så fort jag slagit på strömmen till datorn och alla hårddiskar har spunnit upp börjar ett pulserande ljud komma från Samsung disken.

Detta har jag kommit fram till:

* Endast 2st 250GB - Inget pulserande ljud

* Endast har den nya disken - Inget pulserande ljud

* Alla diskar i - Pulserande ljud

* Alla diskar med nya disken i luften - Inget pulserande ljud

Jag har testat olika kablar, olika portar, tom tagit ström till den nya disken från en annan dator för att se om aggregatet inte kunde ge tillräckligt med ström, dock utan resultat.

Stoppar jag in den nya disken i en annan dator låter den normalt, men det gör den i min dator oxå om den är ensam hårddisk.

Det verkar som om att det uppstår vibrationer i nya hårddisken när alla diskar sitter i som i sin tur ger ett pulserande ljud i datorn som då fungerar som en slags resonanslåda. Har kört HUTIL från Samsung som säger att hårddisken är ok.

Jag vet inte vad jag ska göra härnäst. Kan man ordna detta på något sätt eller är det trots allt fel på disken?

Kan tillägga att jag stoppat i en Samsung Spinpoint 80GB där allt fungerade som det ska. Inga konstiga ljud där inte.

Tar tacksamt emot alla tips!