Datorn fryser sig när cd/dvd skiva laddar

Permalänk
Medlem

Datorn fryser sig när cd/dvd skiva laddar

Var ett tag sen jag va in här så jag hade glömt lösen till min gamla swec användare och har ny mail så, men skitsamma nu till problemet.

När min dvd brännare (NEC DVD-brännare AD-5170 IDE Svart OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) börjar läsa en skiva så fryser/laggar datorn till i 5sek, vilket är riiktigt frustrerande, nån som har nån idé?

Kanske ska säga att det är ingen risig burk jag sitter på heller, e6600,2gb.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har den varit så alltid? Testa med en kompis brännare eller kan kompisen testa din om du har möjligheten.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, Har en Nec 2510A tror jag den heter. Den har svårt o läsa vissa dvd, de flesta faktiskt, får CRC-fel ibland och datorn fryser sig helt i värsta fall, annars fryser den i några sekunder åxå. Ska köpa en ny Nec på Fredag, 7174 eller liknande heter den. Hoppas de blir bättre. Hur ska man jumpra brännare på bästa sätt? Jag har bara IDE enheter i min dator. 3 Diskar och brännaren.

Visa signatur

All generalisering är dålig!