Optiarc DVD RW AD-5170A

Permalänk

Optiarc DVD RW AD-5170A

Hej
Jag har ett problem..jag köpte nyligen en dator från komplett.se...med en DVD-brännare..en Optiarc DVD RW AD-5170A..
Först n'r jag brände för några veckor sedan..så gick 4GB på ungefär 10-15 min kanske med 16x hastighet...men nu idag så tog det med precis samma brännare, precis samma skivor och med precis samma hastighet närmare 1h!!...vad har hänt?..Kan någon komma på nån vettig förklaring...ngn idee vad det kan va och vad man kan göra åt det...

Ni får ursäkta om tråden ligger i fel forumsdel..men jag var lite osäker på var den hörde hemma...

Jag är mkt tacksam för snabba svar!

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers

Förklaringen ligger i att brännare saktar ned antingen på grund av en dålig skiva eller att datorn inte hinner skicka data tillräckligt snabbt till enheten. Du får gissa vilken förklaring som är mest trolig för dig.

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag hittar fan inte ngn firmware..var updaterade du din..har sökt på google..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
Jag hittar fan inte ngn firmware..var updaterade du din..har sökt på google..

Minns inte var - prova Google:

Optiarc AD-5170A firmware

Permalänk

Jag löste problemet..det är så här att jag har exakt samma modell på mina trådlösa tngbord och mus..till både min laptop och min stationära...på ngt sätt så störde de signalerna varanndra...så nu när jag flyttade ner den stationära datorn här nere så går det att bränna lika fort som innan..typ 4GB på 5min...och datorn startar snabbare också...

Men tack för all hjälp ändå!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Minns inte var - prova Google:

Optiarc AD-5170A firmware

Vad gör firmware'en?

Går det ta backup på något sätt på den som redan finns?

Min NEC 5170 låter som fan när den börjar läsa skivor, samma för dig?
Skulle firmwareupdaten hjälpa något mot detta?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".