Tänkt att bränna en bootable XP-skiva.

Permalänk
Medlem

Tänkt att bränna en bootable XP-skiva.

Tjenare allihopa, går direkt på saken då.

Jo det är så att jag hade tänkt att bränna en bootable xp skiva som sagt, filerna jag har är dock BIN, om det nu gör något? Men iallafall, hur går man tillväga för att få skivan att boota vid uppstart av datorn? Om jag öppnar BIN filen med Daemon Tools så är det en fil som heter Bootfont.

Det är integrerat SP2 i bin-filerna. Programmet jag har tänkt att använda är Nero 6.6.0.14 Ultra Edition.

MVH, Kim.

Visa signatur

ASROCK AM2NF3-VSTA . AMD 64 X2 4400+ @ 2700MHz . 2GB Patriot Memory DDR2-800 @ 400MHz .
XFX GeForce 7950GT . SEAGATE BARRACUDA 160GB 7200RPM . HITACHI DESKSTAR 80GB 7200RPM . XP PRO SP2

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bara att bränna det i nero ("open" och välja filen). Fungerar det inte att boota så är det endera så att imagen är felaktigt gjord eller att dina bootinställningar är fel.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

bara liiiite varning i denna tråden...eller att det är piratkopiering...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Jag fattar inte? Det är .bin och bränning av image-filer vi snackar om här. Jepp, tycker Aqualize svar kändes tillräcklig i denna tråd, kan bara hålla med honom.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
bara liiiite varning i denna tråden...eller att det är piratkopiering...

licensen sitter inte i skivan utan i cd-keyn så detta behöver inte vara piratrelaterat

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Avstängd

hur bränner man ut cue/bin i vista? jag lyckas inte