Permalänk
Medlem

Hddproblem

Hejsan, vi sitter lan här nu och jag har fått ett jätteproblem med min hårddisk. Jag har en ide-hårddisk som från början varit intern, dock har jag gjort om den till en extern via en adapter - plug and play. Men för 20 minuter sedan råkade någon ha ned min hårddisk i golvet med adapter och allting.

Nu när jag stoppar in hårdisken så hör man hur den går igång, men startar om sig...på/av osv. i tio minuter, sedan tystnar hårddisken.

Något som vet om man kan fixa detta eller är det bara att slänga hårddisken åt fanders?

Visa signatur

None

Permalänk

Det går inte att fixa, kasta åt helvete eller i närmsta soptunna.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Det är inte säker att själva HDn gott hädan utan bara adaptern.
Det är ju alltid värt att prova, så plockar ur den o koppla in dierkt i datorn o se om den funkar.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Nej, uppenbarligen fungerar adaptern (testade med annan hårddisk). Satte in hårddisken internt i en annan dator - men samma problem - man hör hur den snurrar igång, men sedan slutar/börjar, som på/av.

Kan problemet lösas om man tappar hårddisken i golvet igen mån tro?

Visa signatur

None

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro det, tyvärr....men mirakel har ju hänt för

Försök hitta den skyldige personen och be han ersätta hdd!

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk
Medlem

Nja, jag tappade den yttligare 20 gånger och insåg nöjet i att fördriva tid genom att ta sönder hårddiskar. Ta en yxa och slå till, släppa en tv på den osv. Hårddisken fick gå sitt eget öde till väga eftersom den inte började fungera:

Visa signatur

None