Acer bärbar, smattrande ljud

Permalänk
Medlem

Acer bärbar, smattrande ljud

Min Acer Travelmate 4670 började efter ca 1-2 månader att ge ifrån sig ett smattrande ljud. Tänk plastbit i cykelhjul.. Tänkte ganska snabbt att hd var skum, skickade den på service och fick tillbaka den med meddelandet:
HDD tested, complete surface scan - no trouble found..
Känns lite skumt då min dator fortfarande ger ifrån detta ljud.. Dom har uppenbarligen inte hittat källan till problemet.

Någon som haft liknande problem, eller någon som har tips på vad man kan göra.. Just nu är jag mest sugen på att köpa ny hd, orkar inte skicka på service igen :/

Permalänk
Medlem

är det hela tiden ljudet är ? prova å boota den utan disk... är det fortfarande missljud så är det förmodligen en fläkt som bråkar...

Men det låter helt klart som disken..

Permalänk
Medlem

Ja det är väl mer eller mindre hela tiden. När allting började så var det inte så kraftigt ljud och det försvann helt plötsligt lite då och då. Efter ett tag blev (o)ljudet allt värre och det lär som om den skulle krascha vilken sekund som helst.
Sen jag fick tillbaka datorn från rep. så låter det konstant men relativt tyst.. Man måste lyssna nära för att höra, men det känns som om det fortfarande finns där.. Ljudet har ökat lite under korta sekvenser.

Permalänk
Medlem

När skickade du in den?

Model?
Har du garanti kvar?
I alla fall, spara allt av värde på disken. När den går sönder så lär du få en ny..

Btw, det är inte så att den är extremt fragmenterad?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jag har kvar allt vad garanti heter, den är bara drygt 3 månader gammal. Jag tänkte typ också så att jag bara sparar allt och väntar tills den dör

Permalänk
Medlem

har det problemet med en centrifugalfläkt i min antec låda. smattrar som attan i bland och i bland inte. tror det är lagret som är lite nernött så den sjunkt ner lite å skaver i höljet. Troligen en fläkt som är pajj.