Usbminne med RAW-partition????

Permalänk
Medlem

Usbminne med RAW-partition????

Hejsan! Hoppas nån kan hjälpa mig! Jag har ett 1gb x4 usbminne från twinmos som har knäppat sig! Det går nämligen inte att göra nåt! Men minnet visas som en flyttbar enhet. När jag försöker att komma åt den säger datorn att den inte e formaterad! När jag försöker att formatera säger datorn att d inte gick. När jag högerklickade på enheten visade sig att det är en RAW-partitionerad på nåt sätt! Hur åtgärdar jag detta?

Tacksamt för svar!

Permalänk
Medlem

Prova den i en annan dator!

Annars är det nog soptunnan som gäller.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Det visade sig att många på nätet har haft just det här problemet! Frågan e bara hur jag får den tillbaka till ntfs/fat! Om jag inte har misstolkat det jag har läst så ska RAW vara nån typ av masterboot eller typ av kryptering....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Blev så med mitt Kingston 512 MB, blev skitledsen då jag hade massa vikiga saker på det.
Men jag köpte ett nytt.

Kan man kanske fixa det gamla minnet? Har det liggandes och det skulle i så fall vara kul

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jo jag har testat twinmos programvara utan framgäng! hoppas det går på garantin!