Hdd problems, suck

Permalänk
Medlem

Hdd problems, suck

Kom precis hem med min nya Samsung SP2514N 250gb disk. Kopplade in den och i bios hittas den som 250 gb. Vid start av windows finns den dock ej med alls, inte vad jag kan se iaf.

Hur 17 ska jag göra för att få windows att se den? Har aldrig varit ngt problem för mig med nya diskar förr, men de har varit mindre...

Tacksam för svar!

Moderkort: Dfi lanparty nfii ultra-b
Prolle: 2500+

EDIT: Testat med bara denna disk + cdläsaren och tänkte köra in xp på nytt. När installationen kollat genom allt och det står 'installationsprogget startar windows' så rebootar den bara och detta blir en oändlig loop

Kommer alltså ingenstans... :/

Permalänk

hd:n kanske e defekt?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har senaste bios. Nu verkar det som om den vill vara med dock. En annan fundering jag har är: Ska jag köra denna som c: 30gb / OCH d: resten eller ska jag stoppa in en äldre disk och köra c på den och ha denna som 'tankdisk'?

Gissar att om man har flera partitioner så kanske(?) det blir långsammare när disken trots allt bara har så många läshuvuden osv... Windows arbetar väl hela tiden med swap osv.?

Jaja, verkar iaf som om detta kommer att lösa sig, hursomhelst önskar tankar ang. partitionering / annan äldre disk som c:

Permalänk
Medlem

Jag hade kört C: på en egen disk (minst en 7200rpm iaf), då jag antar att de kommer va en massa tanking (download/upload, exempelvis torrents osv) igång ganska ofta..