raptor fundering

Permalänk

raptor fundering

har en raptor 74GB 16MB cache som systemdisk och undrar vars det är bäst att installera spelen? på systemdisken (raptorn) eller på min sekundära 250GB samsung? i vilket av alternativen får jag ut mest prestanda?

Visa signatur

"Jag har en tendens att dumpa laddtrycket vid brudarna"

Permalänk
Medlem

Re: raptor fundering

Citat:

Ursprungligen inskrivet av konkel_bär
har en raptor 74GB 16MB cache som systemdisk och undrar vars det är bäst att installera spelen? på systemdisken (raptorn) eller på min sekundära 250GB samsung? i vilket av alternativen får jag ut mest prestanda?

Installera spelen på raptorn och ha Swappen på samsungen eller tvärt om, eftersom swap och spel filer är det som kommer använda hårddiskarna så är det bäst att separera dessa på olika diskar.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Vad menas med swapfiler?

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Det går snabbare att ladda spel om de ligger på din raptor.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk

Liknande fråga som Musslan: Hur ser man till att swapfilerna hamnar på annan plats än systempartitionen?

Swapfiler = växlingsfiler?

Permalänk
Medlem

Helt rätt!

Kontrollpanelen\system\avancerat\klicka inställningar under prestanda\avancerat\klicka ändra under virtuellt minne

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spajdermän
Liknande fråga som Musslan: Hur ser man till att swapfilerna hamnar på annan plats än systempartitionen?

Swapfiler = växlingsfiler?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag har med lite frågor. Jag tänkte sälja min 320Gb då jag inte behöver så mycket utrymme och köpa en Raptor 150GB. Klarar man sig med 1 hdd? Och hur ska jag göra med partitioner? Är det lönt att ha partitioner på en hdd med 150 gb hårddisk?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Har min i två partitioner, en (30GB) för OS & program, en för spel. Har då inga problem utan allt flyter på riktigt bra.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Jag har med lite frågor. Jag tänkte sälja min 320Gb då jag inte behöver så mycket utrymme och köpa en Raptor 150GB. Klarar man sig med 1 hdd? Och hur ska jag göra med partitioner? Är det lönt att ha partitioner på en hdd med 150 gb hårddisk?

Varför frågar du samma eller liknade frågor om och om igen i flera olika trådar?

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Jag har med lite frågor. Jag tänkte sälja min 320Gb då jag inte behöver så mycket utrymme och köpa en Raptor 150GB. Klarar man sig med 1 hdd? Och hur ska jag göra med partitioner? Är det lönt att ha partitioner på en hdd med 150 gb hårddisk?

den hårddisken går allra bäst utan extra partitioner

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Varför frågar du samma eller liknade frågor om och om igen i flera olika trådar?

Han vill nog ha ett snabbt svar..

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Helt rätt!

Kontrollpanelen\system\avancerat\klicka inställningar under prestanda\avancerat\klicka ändra under virtuellt minne

Danke! Hey, trevligt nätagg och ljudkort du har.

Permalänk
Medlem

yepp jag skriver i många trådar så får jag snabbt svar ;D Nej men jag vet inte faktiskt..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB