Råd ang. ny hårddisk

Permalänk
Medlem

Råd ang. ny hårddisk

Sitter för nuvarande en Western Digital Caviar i burken, detaljer här: http://www.westerndigital.com/en/products/products.asp?DriveI...

Har fram tills nyligen löst lagring med en DVD brännare men börjar bli trött på att behöva bränna maniskt hela tiden och dessutom börjar t ex musikbibilioteket bli åt h-e för stort. Så en ny HD skall införskaffas, blir väl någon SATA-disk så här kommer det eventuella problemet. Har försökt gräva fram ett svar genom o söka här men misslyckats. Om jag skaffar en ny SATA disk antar jag att den är bättre o ha windows o swapfiler och sådant på, så vad gör jag med denna gamla disk?

Och om jag svamlar massa skit så rätta mig såklart, erkänner att jag inte är så påläst en, vill gärna ha lite råd först.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker du ska behålla Windows på din nuvarande disk och sedan bara sätta i nästa hårddisk och ha den som lagring. Du kan välja vilken disk du vill egentligen och valfritt hur den ska kommunicera. Stora diskar är ganska billiga idag, 400gb för dryga tusenlappen, 320gb för 850kr ungefär.