Skärmen stannar i "vilo läge". Skicklig hjälp sökes!
Som rubriken säger, detta började helt plötsligt när jag satt och spelade
WoW.
Det som hände var att skärmen gick in i viloläge när jag va mitt inne i de ja gjorde, men datorn var fortfarande igång och jag kunde höra musiken m.m fortfarande, men efter ca 5 sekunder så hänger sej datorn och ja är tvungen att tvångs avstänga den.
Efter att ha tvångs avstängt den ett antal gånger så fick ja bluescreen så ja tänkte att de va lika bra att formatera datorn med tanke på vilket problem jag också hade så jag formaterade installera alla drivisar m.m och då.. samma problem igen.. skärmen går in i vilo läge och efter 5 sec hänger sej datorn.
Och nu när jag ska starta upp datorn så stannar den i vilo läge, jag måste starta om den upp till säkert 15 gånger innan skärmen går igång ibland.
Dom jag har pratat med trodde att de va mitt grafik kort som var överhettat men jag har dammat ur hela datorn och oxå klockat ner både grafikkortet och datorn, klockade ner grafik kortet från default inställningarna kan ja också säga:/
"Bildskärmsenhetens drivrutin kunde inte slutföra en ritåtgärd. Kontakta enhetens tillverkare och be om en uppdaterad drivrutin"
"Bildskärmsdrivrutinen för RADOEN X800 series verkar vara orsaken till att datorn blev instabil."
Jag har de absolut nyaste drivrutinerna och har laddat ner dom från olika ställen m.m men inget förändras.
Det funkar ok när jag inte spelar, de är först när jag går in i tex WoW som problemet uppstår och så fort datorn stänger av sej/hänger sej så tar de en evighet att få igång den..
Skärm: AOC 19 tumms crt.
Grafikkort: Radeon X800XL.
Minne: 1gig ram.
Någon som har vart med om liknande problem?
Eller någon som har några klyftiga tips att ge?
Blir tacksam för all hjälp jag kan få, tack på förhand..