Permalänk
Medlem

AM2+ Gigabyte GA-MA790FX-DQ6

Har suktat efter detta moderkort nu ett tag och komplett har nu listat Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 och skall preliminärt vara i lager 2007-10-23.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339838

Finns en preview hos OCworkbench: http://www.ocworkbench.com/2007/gigabyte/GA-MA790-DQ6/g1.htm

Hoppas 'FX' är samma som OCworkbenchs moderkort som har fyra PCIe 16x slots.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk

mkay... Hur ska man få plats med 4 st Dualslot grafikkort där? Det lär ju bli lite småtrångt...

Längtar också efter detta moderkort:
MSI K9A2 och samma information fast med bild: MSI K9A2 med Bild

Vad tror ni priset blir på AMD's nya serie?

Permalänk
Medlem

helt omöjligt att få dit 4st.. så jag ser ingen som helst mening med detta kort.. jävligt dumt byggt.. går bara att köra 2gfx i vilket fall.. för vem i hela friden kör ett singleslot kort.. well kanske då 8800GT..

EDIT: såg att det var crossfire.. så 8800GT går ju bort

Permalänk
Medlem
Citat:

.. för vem i hela friden kör ett singleslot kort..

De allra flesta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
helt omöjligt att få dit 4st.. så jag ser ingen som helst mening med detta kort.. jävligt dumt byggt.. går bara att köra 2gfx i vilket fall.. för vem i hela friden kör ett singleslot kort.. well kanske då 8800GT..

EDIT: såg att det var crossfire.. så 8800GT går ju bort

*host* http://www.ocworkbench.com/2007/gigabyte/GA-MA790-DQ6/g7.htm

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
*host* http://www.ocworkbench.com/2007/gigabyte/GA-MA790-DQ6/g7.htm

*host* singelslot.. ser ingen mening med det kortet förrän det kommer kort som presterar bra och är singelslot, som tidigare sagt så är det enda kortet med hyffsad prestanda i singleslotmodell 8800GT och det är ju som bekant inte ett ATI..

Sen att dom allra flesta kör singleslot kort är väl väldigt tveksamt, well bland svensson användare stämmer det väl.. men här på swec så är väl det vanligaste kortet 8800GTS..

Permalänk

4st 2600XT borde väll ändå prestera väldigt acceptabelt? Särskilt om man överklockar dem.

Permalänk
Hedersmedlem

Quad Cooling.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Man bör ju kunna trycka dit 4 st HD2900GT då dom är singelslot kylda. Dessutom finns de plats för både ett fint ljudkort samt ett fysikkort. (De finns spel som stödjer fysikkort och flre kommer)

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

*host* singelslot.. ser ingen mening med det kortet förrän det kommer kort som presterar bra och är singelslot, som tidigare sagt så är det enda kortet med hyffsad prestanda i singleslotmodell 8800GT och det är ju som bekant inte ett ATI..

Sen att dom allra flesta kör singleslot kort är väl väldigt tveksamt, well bland svensson användare stämmer det väl.. men här på swec så är väl det vanligaste kortet 8800GTS..

Det kommer säkert kylflänsar som är anpassade för dual eller quad crossfire, det finns redan kylning för sli-grafikkort.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Det kommer säkert kylflänsar som är anpassade för dual eller quad crossfire, det finns redan kylning för sli-grafikkort.

Dock så är dom tyvär dualslot. Undantag på någe sätt HR-03 Plus. Den tar en plats på båda sidorna.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Hedersmedlem

Vi kanske får se ett kort som 7950GX2 med två 16xPCI-Expressuttag på samma kort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Man bör ju kunna trycka dit 4 st HD2900GT då dom är singelslot kylda. Dessutom finns de plats för både ett fint ljudkort samt ett fysikkort. (De finns spel som stödjer fysikkort och flre kommer)

Så snart det där blir populärt ska jag ge mig in i nätaggs-branschen ...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

*host* Så du har prestandatestat 8800GT?!?
Du vet väl om att de få bilder som dykt upp av RV670 har visat att den har singelslot-kylning.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Är du bäng eller ?? om du läser min översta rad "ser ingen mening med det kortet förrän det kommer ett kort som presterar bra och är singelslot"
RV670 är inte här än..

och ja dom testerna jag sett på 8800gt så presterar den hyffsat bra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du bäng eller ?? om du läser min översta rad "ser ingen mening med det kortet förrän det kommer ett kort som presterar bra och är singelslot"
RV670 är inte här än..

och ja dom testerna jag sett på 8800gt så presterar den hyffsat bra..

Håll dig till ämnet och bespara mig dina infantila påhopp.

Du ser ingen mening med moderkortet men du har tydligen inte insett att det kortet är avsett för just RV670 grafikkorten som med all sannolikhet kommer vara av singleslot typ. Istället börjar du tjata om 8800GT....

Du kanske inte visste det, men låt mig upplysa dig: AMD har en teknik som kallas Crossfire och Nvidias grafikkort är helt inkompatibla med det.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Verkar ju som Komplett verkligen har 5st kort eftersom det är andra butiker som också börjar få in. http://www.scan.co.uk/Products/ProductInfo.asp?WebProductID=6...

EDIT: Verkar bli ett grymt kort! http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2007/10/17/gigaby...

Citat:

If you use HT1 CPU, you can expect clocking to heaven's high numbers - if you get HT3 CPU such as Phenom something, then you can expect even higher clocking. Highest clock we've seen on one of reference boards was 2.6 GHz, or 5.2 GT/s - but we were told even 3 GHz (6 GT/s) should be reachable.

Visa signatur