Permalänk
Medlem

tokdum ghetto mod

förra helgen var jag på ett lan i närheten av där jag bor, det började på fredagen, men jag gick upp först lördageftermiddag...när jag kom upp så var det en kille som hade problem med sin p4:a (compaq) han hade visst sparkat sönder (!) sitt gamla chassi:confused: , och satt in datorn i ett nytt, men medans han gjorde hade han råkat haft av en av fyrkanterna på clipet (det man klämmer fast kylflänsen med)

så han hade helt enkelt tagit en tunn kabel, borrat hål i moderkortsplattan och tvinnat kabeln så att kylflänsen satt kvar:rolleyes:

problemet var att han inte hade fått tillräckligt med tryck på coren, och eftersom det är en p4:a så "saktar" den ju ner när det blir för varmt.

han satt å klagade ett jävla tag på att det laggade, sen öpnnade jag burken och såg denna ghettomod, jag sa att om han ville få någon ordning på burken så skulle han antingen fixa ett nytt clip/kylfläns eller ta lite articsilver (vad det nu heter thermaladhvesive eller nåt) lim och limma fast kylflänsen!

jag sa att visst det går men inte fan rekomenderar jag det eller, du kommer ju aldrig att få bort den igen!

jaja, vi limmade fast kylslänsen direkt på prollen!

det funkade :p, men inte fan var det bra ide eller...jag skulle aldrig göra det om det var min egen dator!

någon mer som gjort dumma moddar

Edit: fan va bra man stavar

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk

Nja, kanske inte världens smartaste. Om limmet är tillräckligt starkt får han ju slita sönder prollen i värsta fall... billich! Nej inte direkt...

Nä jag har inte gjort sådär dumma saker med min älskling... skulle aldrig falla mig in

Visa signatur

[size="1"]...and on the 8:th day God[/size] [font="arial"][size="3"]overclocked[/size][/font].

Permalänk
Medlem

Ni borde blandat ut det med rätt mycket arctic silver, det skulle nog varit lite bättre

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

kanske det, men det var inte min dator och killen i fråga är totalt pantad!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk

LOL SÅÅÅ skönt! hehehe

Visa signatur

Intel P4 Willamette 2020Mhz | Asus P4B | 512MB RAM | Seagate Barracuda IV 160GB | IBM 60GB 120GXP | GeForce 2 Titanium 64 MB DDR 260/420 | Soundblaster Live 5:1 Live! Player | Cambridge Soundworks DTT2200 | Memorex DVD | Memorex CD/RW 32X12X40 | Hansol 900P 19" | Onkyo TX-8211 | ((:: In Trance We Trust ::))

Permalänk
Medlem

Re: tokdum ghetto mod

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoc
[..snip..] borrat hål i moderkortsplattan [..snip..]

WOW!!!
de var fan mer modigt än vad jag skulle vara... När det gäller professorfläkten... När man byter professor så är det väl bara att byta fläkt samtidigt..

Permalänk
Medlem

alltså inte i moderkortet utan plattan bakom, moderkortet hade hål som passade!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk

Om kylflänsen är stor så kan det bli svårt att "fälla upp spärren" .... detta fel gjorde min kompis... fast tvärt om.. (vi fick inte fast prollen ) som tur var var att vi HADE blandat ut med vanlig arctic...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

enda sättet att behandla en compaq på tycker jag iaf ! snyggt jobbat

Permalänk
Medlem

näää, stackars grabb!

hur gammal var han?

Permalänk
Medlem

15 år tror jag att han är, han bränner runt på moppe iaf.

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Man kan vara över 15 och bränna runt på moppe. Jag körde moped tills jag var 18 och tog körkort.

Men det är klart, jag var ju byfåne...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

moppe

Jag sålde min moppe en vecka efter att jag fyllt femton och snurrade runt på en 80cc kawa i stället

Det var tider det.. sitta med dunken på skolan och klirra rutor..

*nostalgi*

Permalänk
Medlem

Var ligger rättvisan i att en jädra fjortis sitter på en P4a, medan stora starka jag får dras med en gammal PII-400? ... =(

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

HAHA.. lol.. jaadu..

Visa signatur

[AMD XP1800+ @ XP1900+ (137 FSB) (1.75 Vcore)] [Soltek-75 DRV-2] [GeForce 3 Ti200 128 MB @ (250/500)] [256MB DDR] [DVD-ROM] [CD-ROM] [2*12.5 GB (5400rpm) + 40 GB (7200rpm) HDD] [2*10/100mbit Ethernet D-Link] [ComHem 1Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dataper
Var ligger rättvisan i att en jädra fjortis sitter på en P4a, medan stora starka jag får dras med en gammal PII-400? ... =(

håller meeeeee..

själv sitter man på en compaq p2 400.. hänger sog typ ofta *err*.. men den nya burken e påväg *drömmer* p4 2.53ghz 512 rd och en maaaaassa andra gosaker.. men jag e juh 17 <-- stor poike.. *stolt*

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

vänta nu , jag är 38 o åker moppe. eu moppe iofs men ändå....

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Avstängd

haha :D.. Moppe äger! inte för att jag har nån, men ändo...

Visa signatur

[AMD XP1800+ @ XP1900+ (137 FSB) (1.75 Vcore)] [Soltek-75 DRV-2] [GeForce 3 Ti200 128 MB @ (250/500)] [256MB DDR] [DVD-ROM] [CD-ROM] [2*12.5 GB (5400rpm) + 40 GB (7200rpm) HDD] [2*10/100mbit Ethernet D-Link] [ComHem 1Mbit]

Permalänk

På tal om att limma fast kylanordningarna på prollarna...
Köpte en 933:a för ett bra tag sen, och när jag skulle moderkort och chassi så märkte jag att nötterna i affären hade limmat på fläktfan rakt på prollen...
1 skruvmejsel o en massa våld senare så lossnade den med en smäll och jag fick svettningar som inte går att beskriva
Men den funkade, och funkar än faktiskt
lim på prolle = idioti!

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

På min K6-2 450 hade dom satt garrantilappen på heat spreden å flänsen på det utan pasta.
SMART!!!

Permalänk
Medlem

åkte du inte dit å nitade dom direkt då?

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Medlem

Monarscoot -62

Jag har en Monarscoot -62 ! satan vad den går! 30 i medvind ,sol i nacken och hemlängtan!

Visa signatur

Iam not reeborn, Iam E-Born

Permalänk

Att limma fast flänsen på processor är som att limma fast stolen i röven på någon, hur praktiskt skulle det vara

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

En snubbe i min klass har en fujitsu-siemens celeron 1200.
Där var också prolleflänsen pålimmad, något som jag svor över när jag skulle plocka av den för att lägga på pasta och klocka...

Visa signatur

Kul prylar: iBook, iPod Mini, K700i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Att limma fast flänsen på processor är som att limma fast stolen i röven på någon, hur praktiskt skulle det vara

sant!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Avstängd

hmm...
limma,

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]