Antec Performance P280

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har lite problem med vibrationer i taket av chassit? Någon som kan tänkas ha ett bra tips? :/

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Avstängd

Jeg har ikke merket noe vibrasjon overhodet på toppen av kabinettet som du trekker fram.

Eneste jeg mener å ha lagt merke til, er at en eller to av viftene som sitter på andre rad i front synes å dure noe uten at jeg veit hvorfor. Tenkte at viftene kanskje blåste like bort på viftene til grafikkortet, men er nå mer usikker på om det kan være noe der.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här är rätt ställe att fråga, men skulle någon vänlig själ kunna tänka sig att mäta bredden på detta inklusive fläktfiltret i botten? Misstänker att filtret inte är medräknat i det angivna måttet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Absolut! Detta var ett problem på P180 och P182 (åtgärdades i och med P183). På P280 har Antec monterat dörren med gott avstånd till insuget samt att rejäla ventilationsöppningar finns på vardera sida om dörren.

Borstad aluminium + fingrar = inte en "match made in heaven".

P18x-serien är byggda mer med låg ljudnivå i åtanke och är således tystare.

Jag ser att många är besvikna på P280 för att den inre layouten är en "försämring" i jämförelse med P18x-serien. Det man måste förstå i det här fallet är att Antec har tappat ENORMT på chassimarknaden och den enda chansen att göra comeback var att bredda målgruppen. Anledningen till succén med P180 var, förutom dess låga ljudnivå, att det helt enkelt inte fanns någon vettig konkurrens för sex år sedan. Mycket har hunnit hända sedan dess och att släppa ett chassi nischat mot användare med extremt petiga ljudkrav hade i dagsläget varit att skjuta sig själv i foten för Antec.

P280 är ett "mainstream"-chassi, det är inget att sticka under stolen med. Jag tycker dock att de har gjort vettiga komprimisser mellan relativt låg ljudnivå, god ventilation och ett lättarbetat samt expansivt inre. Missförstå mig rätt dock, jag älskar det Antec och Mike Chin från SPCR gjorde med P180. Det är utan tvekan ett av de mest inflytelserika chassina som någonsin släppts och har man väldigt höga krav på låg ljudnivå kan jag fortfarande varmt rekommendera det. För gemene man tycker jag dock att P280 är ett bättre val.

Ja floden har ju utan tvek breddats för att fler kunder skall köpa, så det är nog ett bra chassi överlag.
Dock faller det nog under byttan, om man jämför det mot t.ex Corsairs höjdare.
Snyggare chassin än deras är nog omöjligt att skapa, och man skäms en smula när man då tittar på sitt Cooler-Master HAF X.

Förövrigt blir det nog koffeinfritt kaffe, och andningshjälp för din del i framtiden;)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Vill passa på att varna för det här chassit. Detta är utan tvekan ett av de sämsta datorlådor jag någonsin använt. Jag börjar med att lista de bra sakerna och sedan de dåliga.

Bra:
- Byggkvaliteten får ses som godkänd.

Dåligt:
- Det går inte att använda fläktar i fronten av chassit då dessa resonerar perfekt med lådan och skapar ett oljud som inte går att beskriva.
- Fläktar kan heller inte monteras på baksidan av hårddisk-buren eftersom detta genererar oljud som är ännu värre än ovan.
- Fläktfiltret i fronten är helt meningslöst eftersom det inte går att montera fläktar där.
- Hårddisk-buren förstör allt luftflöde (om du mot förmodan skulle montera fläktar i fronten).
- Eftersom fläktplatserna i fronten är obrukbara så går det bara att montera 3 utblås-fläktar (lådan drar åt sig damm).
- Det läcker ut oljud ur lådan (så att du knappt tror att det är sant).
- Lådan är groteskt ful.
- Det finns inte tillräckligt med utrymme för kabeldragning.
- Vissa kablar som följer med till frontpanelen är för korta och når inte dit som ska.
- Sweclockers säger att denna låda är bra när den i själva verket är helt värdelös.
- Det finns på tok för lite utrymme i toppen av chassit för att montera radiator eller liknande.
- Front-luckan som går att böja hela vägen runt har ingen som helst funktion.

Jag avskyr det här chassit och tycker att det är skandal att sweclockers kan rekommendera det.

Tack för mig.

Visa signatur

CPU Intel core i9 9900K COOLING NZXT Kraken X62 RAM 32Gb Corsair 3200Mhz GPU Asus RTX 2070 STRIX SSDs Corsair Force GT 120GB | Samsung EVO 500GB PSU Corsair AX 1200W 80+ GOLD CASE Fractal Design R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av k0ww4:

Vill passa på att varna för det här chassit. Detta är utan tvekan ett av de sämsta datorlådor jag någonsin använt. Jag börjar med att lista de bra sakerna och sedan de dåliga.

Bra:
- Byggkvaliteten får ses som godkänd.

Dåligt:
- Det går inte att använda fläktar i fronten av chassit då dessa resonerar perfekt med lådan och skapar ett oljud som inte går att beskriva.
- Fläktar kan heller inte monteras på baksidan av hårddisk-buren eftersom detta genererar oljud som är ännu värre än ovan.
- Fläktfiltret i fronten är helt meningslöst eftersom det inte går att montera fläktar där.
- Hårddisk-buren förstör allt luftflöde (om du mot förmodan skulle montera fläktar i fronten).
- Eftersom fläktplatserna i fronten är obrukbara så går det bara att montera 3 utblås-fläktar (lådan drar åt sig damm).
- Det läcker ut oljud ur lådan (så att du knappt tror att det är sant).
- Lådan är groteskt ful.
- Det finns inte tillräckligt med utrymme för kabeldragning.
- Vissa kablar som följer med till frontpanelen är för korta och når inte dit som ska.
- Sweclockers säger att denna låda är bra när den i själva verket är helt värdelös.
- Det finns på tok för lite utrymme i toppen av chassit för att montera radiator eller liknande.
- Front-luckan som går att böja hela vägen runt har ingen som helst funktion.

Jag avskyr det här chassit och tycker att det är skandal att sweclockers kan rekommendera det.

Tack för mig.

Du måste vara komplett hjälplös.

Sitter här med mitt P280 och har 5 st noctua fläktar i den + radiatorer och den är helt jävla ljudlös. du måste köpt ett p182 för du har noll koll på vad du snackar om.

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |