Ny burk åt polare, AM3+ med Gigabyte mobo, ingen bild problem..

Permalänk
Avstängd

Ny burk åt polare, AM3+ med Gigabyte mobo, ingen bild problem..

Halloj.

För några veckor sen fixade jag ihop ett helt pc paket med tangentbord, mus och skärm och hela grejen.
Han är ingen gamer så det behövdes inga värsting prylar.

Setup:
GIGABYTE GA-870A-USB3 AM3+ ATX
AMD FX-4100 BE 4-CORE 3.6GHZ 12MB SOCKET AM3+ BOX
CORSAIR 8GB DDR3 1333MHZ (2X4GB) CL9 XMS3
ASUS GEFORCE GTX 550 TI 1GB PCI-E VGA/DVI/HDMI
SEAGATE BARRACUDA 500GB 7200RPM SATA/600 16MB
CORSAIR CX 500W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU
COOLER MASTER MIDITOWER ELITE 310 ATX BLACK/GREY

Plockat ihop allt, kollat alla sladdar, moderkorts distanser på rätt ställe etc, det är inte första gången jag bygger en dator..
Kopplar in de sista sladdarna för power knappen till datorlådan och så, och till min förvånad så blir det No Signal på skärmen.

Har prövat 2 andra grafikkort som jag vet fungerar, 2 andra uppsättningar med ram minnen 1 Corsair kit och 1 Kingston kit, prövade även båda PCI-E anslutningarna utan nöje, samt prövat olika sladdar till grafikkort och nätaggregat.
Prövade även en annan skärm, kopplade ur allt, skruvade ur allt och slutligen skruvade jag tillbaka allt och kopplade in allt igen, samma grej hände.
Läste allt här på SweC om problem med ingen bild, gjorde allt som tidigare personer haft problem med, det fungerade fortfarande inte.

Gjorde RMA till dustinhome för moderkortet, då jag hade pratat med lite polare som tyckte det verkade skumt och att det kunde vara moderkortet.
Moderkortet hämtades ut idag, det skruvades in, och det händer EXAKT samma grej..

Jag har aldrig varit med om något liknande iallafall..

Vad tror ni kära SweC:are att problemet är?

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk

Jag läste en recension på CPUn och där stod det: Lite meckig att installera om moderkortet inte har ett bios som är kompatibel med AMD FX från start (räcker alltså inte med att vara av typen AM3+). Först ska man alltså installera operativsystem, sedan ladda ner och uppdatera bios till senaste version, därefter kan man börja använda processorn. Frågan är bara hur man installerar ett operativsystem utan processor. )

Jag vet inte om det hjälpte så mycket, är inte den bästa på datorer om vi säger så

Permalänk
Avstängd

Var och köpte en AMD Sempron 145 AM3 igår på Webhallen, då jag blev rätt säker på att det skulle fungera om jag bytte till den eftersom man tydligen behövde uppgradera BIOS ifrån F1 till F5d, samma sak exakt händer, men skärmen reagerar och den blir grön på skärmens "lampa" men sen slocknar det igen... börjar bli riktigt irriterande nu.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin