Administratörsrättigheter på vissa mappar

Permalänk

Administratörsrättigheter på vissa mappar

Ominstallerade Win 7 häromdagen och nu har några mappar fått inställt att det behövs administratörrättigheter för att ändra namn på dom, flytta filer och liknande saker. Har inte ställt in något och förstår heller inte varför det endast är vissa mappar som är "låsta". Finns det något enkelt sätt att fixa det på, så att det inte krävs admin? Kan tillägga att jag kör med adminkonto så det är mest problem med att det kommer upp en bekräftaruta varje gång jag gör något i mapparna, det är inte så att jag inte kan göra ändringen.

Edit: Kom på att jag glömde skriva att det är inte på den disken där windows ligger som jag har problem utan andra hårddiskar med "gamla" mappar och filer som har fungerat fint med tidigare installationer.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn