Permalänk

Lite måttligt välinformerad spekulation om den här.

Ja, nog ser den rätt klen ut, det gör den. Tror den får svårt att hävda sig mot nya Xbox och PS, men vi får väl se.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Kanske de t.om. visar upp första Half-Life 3 demot på sin Steam Box måntro? Det vore storslaget.

Permalänk
Medlem

Linux baserad... Och så kass prestanda.
Känns mer som en ripp of av OUYA än en "Steam box"
Hur många spel på Steam som finns idag kommer faktiskt gå att lira på den där saken?

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

Linux baserad... Och så kass prestanda.
Känns mer som en ripp of av OUYA än en "Steam box"
Hur många spel på Steam som finns idag kommer faktiskt gå att lira på den där saken?

Var ser du något om prestandan? Varför du anser att det är en rip av OUYA förstår jag inte heller eftersom de inte är ett dugg liknande varandra. OUYA är ingen riktig spelkonsol hur mycket du än vill inbilla dig det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rfin:

Var ser du något om prestandan? Varför du anser att det är en rip av OUYA förstår jag inte heller eftersom de inte är ett dugg liknande varandra. OUYA är ingen riktig spelkonsol hur mycket du än vill inbilla dig det.

Jag syftade på: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130108/valve-i-samarbete-...

Var skrev jag att jag anser att OUYA är en rikigt spelkonsol? Vilket det förövrigt är. Något man pluggar in i TV och kan spela spel på = spelkonsol.

Vad jag syftade på var att släppa en billig konsol baserad och inriktad på open source. Rip av OUYA, inget fel med det, men det är vad det är. Vill knappast definiera något som inte kan spela majoriteten av spel på Steam som en "Steam box"

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk

Det spekuleras ju att den ska köra Linux, alltså inte alla spel oå Steam. coolt endå, beroende på pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Det spekuleras ju att den ska köra Linux, alltså inte alla spel oå Steam. coolt endå, beroende på pris

Det spekuleras väl också i att den bara ska streama Steam och dess spel?