Söker ett lätt och bekvämt headset (ej USB)

Permalänk
Medlem

Söker ett lätt och bekvämt headset (ej USB)

Hallå. Jag har under en tid haft problem med ömhet/stelhet i nacken när jag har hörlurar eller headset på mig. Jag föredrar att lyssna genom högtalare, men när man skypar med kompisar är headset ett krav.

Jag söker därför ett headset som är LÄTT och BEKVÄMT. Allt annat kommer i andra hand. Ljudkvalite är inte jätteviktigt men en betydande faktor iaf. Volymkontroll och mute-knapp är såklart önskvärt men är även det något jag kan leva utan.

Hade tänkt mig några hundralappar. Kan dock tänka mig att lägga ut upp till 800kr om det finns väldigt bra argument. USB-headset är dessutom uteslutet.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag tycker mina Steelseries Siberia V2 är väldigt sköna och man känner inte av dom så mycket med den "upphängningen" de har.
Finns säkerligen bättre men jag har inte provat så många..
http://www.inet.se/sok/steelseries-siberia-v2

De här kanske är bättre, men de har jag inte någon personlig uppfattning av:
http://www.inet.se/produkt/6308393/sennheiser-pc151-headset
Har testat Sennheiser förut, då dock trådlösa men Sennheisers ljud går ju inte av för hackor direkt.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

Jag tycker mina Steelseries Siberia V2 är väldigt sköna och man känner inte av dom så mycket med den "upphängningen" de har.
Finns säkerligen bättre men jag har inte provat så många..
http://www.inet.se/sok/steelseries-siberia-v2

De här kanske är bättre, men de har jag inte någon personlig uppfattning av:
http://www.inet.se/produkt/6308393/sennheiser-pc151-headset
Har testat Sennheiser förut, då dock trådlösa men Sennheisers ljud går ju inte av för hackor direkt.

Siberia-lurarna verkar vara bekväma enligt de flesta, men hur är det med vikten om man jämför med andra headset och hörlurar?
Sennheiser-lurarna SER inte så sköna ut, men jag kan ju ha fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Siberia-lurarna verkar vara bekväma enligt de flesta, men hur är det med vikten om man jämför med andra headset och hörlurar?
Sennheiser-lurarna SER inte så sköna ut, men jag kan ju ha fel...

Ingen aning om vikt jämfört med andra.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Jag kan slå ett slag för Siberia V2. Grymt lätta och sköna lurar. Känns som att ha ett moln på huvet. Jag har för mig att man kan få testa lurarna på Webhallen. Volymkontrollen försvinner om du inte kör via USB dock.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Dom här då?

Koss Porta Pro Speak Easy
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=760675

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Jag har ett par Siberia V2 och det är grymt bekväma lurar! inte väldigt tunga bra ljud i dom

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobX:

Jag kan slå ett slag för Siberia V2. Grymt lätta och sköna lurar. Känns som att ha ett moln på huvet. Jag har för mig att man kan få testa lurarna på Webhallen. Volymkontrollen försvinner om du inte kör via USB dock.

va? Mina Siberia V2 hade ingen usb-anslutning och volymkontroll funkar..?
Finns det olika sorters lurar med samma namn? knepigt.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

KOSS Portan kan vara väldigt obekväm att ha på sig långre tider då de ligger emot öronen. Bekvämast får du nog med ett par In-Ear-lurar och en separat mikrofon som du klippar på kabeln/kläderna. Se t.ex. Hama Mikrofon

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

va? Mina Siberia V2 hade ingen usb-anslutning och volymkontroll funkar..?
Finns det olika sorters lurar med samma namn? knepigt.

Gå in på Steelseries hemsida så ser du att det finns typ sex varianter av V2.
Och det verkar som att polarn har varianten med USB-ljudkort till. Så det finns väl utan USB också.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

hade rekommenderat Corsair Vengeance 1300 grymt bekväma och väger inte mycket

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Avstängd

Glömmer att jag har dem på huvudet: http://www.inet.se/produkt/6606177/sennheiser-pc360-g4me-head... De är dyrare än 800, men så sjukt bra.

Siberia är bara sunkig kvalité.

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Hedersmedlem

Slår ett slag för Siberia V2 jag också. De omsluter örat, vilket är ett måste för mig, utan att man svettas ihjäl under. Ljudet är bra. Man kan skjuta in mic'en i luren om man inte vill använda den.
Jag har även ett par Steelseries 4H som är mindre och lättare men har i övrigt typ samma egenskaper som Siberia V2.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Siberia v2 har en bra mikrofofon, är riktigt bekväma och väger ingenting. Däremot är inte ljudkvaliten den bästa.. och dom kostar lite tyvärr, jag köpte min apå rea för 250:-, och det är dom värda, men 700:- som dom kostar i vanliga fall skulle jag inte ha betalat, då finns det bättre.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Vet att det inte är detta du frågar efter men du hat inte funderat på att börja träna, gå till ett gym och köra lite? Hade ont i nacken så som di beskrev det och även i ländryggen. Efter jag börja gymma så försvann det på några veckor bara:) men om detta inte är ett alternativ så tycker också jag att siberia är sköna lurar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

Vet att det inte är detta du frågar efter men du hat inte funderat på att börja träna, gå till ett gym och köra lite? Hade ont i nacken så som di beskrev det och även i ländryggen. Efter jag börja gymma så försvann det på några veckor bara:) men om detta inte är ett alternativ så tycker också jag att siberia är sköna lurar

Du har helt rätt. Jag ska nog börja med någon slags träning, men det här är en kortsiktig lösning iaf

Permalänk
Medlem

Och tack allihopa för alla bra tips!

Ska kolla in siberia, 4h, och även koss-lurarna