Comhem 100/10 Koppla Blueray spelaren till trådlösa nätverket = fail

Permalänk
Avstängd

Comhem 100/10 Koppla Blueray spelaren till trådlösa nätverket = fail

Okej

Jag har ett litet problem!
Jag försöker koppla upp min nya Samsung BD-5800 mot mitt trådlösa nätverk!

Gick bra första gången men nu är det tvärstopp!

Nuvarande kryptering är WPA2-PSK (Wi-Fi Protected Access 2 Pre-Shared Key)

Jag har startat om allt och det fungerade som sagt i början men no longer.Tror att det hände efter att jag började surfa på telefonen samtidigt (På det trådlösa nätverket)

Jag har en Netgear CG3100

Kan det vara krypteringen som spökar?

Måste jag låsa MAC adressen på spelaren?Blir tokig snart.Och så har ju comhem supporten stängt när man behöver dom för en gångs skull :((((((

Tack!!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Är alltså felet att bluerayspelaren slutade fungera eller dog hela nätet?

Krypteringen bör det ju inte vara om det fungerat alls tidigare. Har du möjlighet att se vad som faktiskt är fel? Alltså t.ex. om den inte lyckas ansluta till det trådlösa, eller om den ansluter men inte fungerar ändå?

Permalänk
Avstängd

Hej och tack för ditt svar

Jag har lyckats få igång skiten hyfsat.
Jag ändrade krypteringen från WPA2-PSK till WPA-PSK samt satte en usb förlängningskabel till Wifi adaptern som hör till blueray spelaren.
Jag vet ärligt talat inte vilket som hjälpte då jag hade hyfsad mottagning redan innan!
Fick dock problem med min Freenas server sen när jag hade tillgång till nätverket då jag ville dela foton och filmer samt musik.
Verkar inte helt kompatibla fast än att Freenas stödjer UPNP-->DLNA. Finns nog lite att jobba på där för Dev teamet för Freenas!

Fick ta hem ett program från Samsung som heter Allshare.Dock hade jag velat köra allt från min NAS server som står och går dygnet runt.Kan dock inte få allt tydligen

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.