Ny rapport: "Windows 8 users rarely touch Metro apps"

Permalänk
Medlem

Den enda appen jag använder flera gånger om dagen är E-post appen som är rätt smidig. Ibland netflix, annars inget.

Permalänk
Medlem

Enda appen jag provat var skype och att den inte gick att flytta mellan skärmar eller att den var i fullskärmsläge hela tiden sög.
27" 2560*1440 skype är inte så häftigt. Avinstallerade och installerade om som win 7 kompatibel och sen dess har jag inte provat några metro appar för ser inte riktigt poängen med att köra en massa smågrejjer i helskärmsläge.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Använder också väldigt sällan mina appar på min laptop (XPS 12), även fast jag kör med touch. Jag tycker även att apparna överlag på windowsstore håller lägre standard än de på appstore och playstore, viket gör att jag sällan installerar appar. Hoppas verkligen att detta förbättras i framtiden!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Tablet-datan gällde enbart x86. De har inte samlat in någon information från WinRT alls.

Det förklarar saken. Tack!