Erfarenheter av Tele2:s Bredband (tvuttaget)

Permalänk
Medlem

Erfarenheter av Tele2:s Bredband (tvuttaget)

Hej!

Tydligen är mitt lägenhetshus ett "Tele2-hus" och jag kan får 100/10 bredband via dem istället för mitt sunkiga 24/1 som jag har via BBB idag.

Via tele2 blir det dock genom TVuttaget och undrar dels hur tele2 är rent generellt som Internetleverenatör med störningar, support osv och även om någon har/haft bredband via TVuttaget och hur det funkar.

MVH
Dennis

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Har haft Tele2 genom TV-uttaget i ca. två år nu, 100/10 (hade även dessa hastigheter i praktiken) fram tills ca. 2 månader sedan då jag fick upp till 250/50 (i praktiken ~170/50). Hade under en period lagg under vissa kvällar (fre och lör framförallt) men tog då kontakt med Tele2's kundtjänst och dagen därpå hörde en tekniker av sig, och är numera åtgärdat (vad det berodde på har jag däremot inte fått svar på). Även vid andra tillfällen har återkopplingen från lokal tekniker vart oerhört snabb (har t.ex bytt ut väggkontakten till nyare vid två olika tillfällen).

Så i mitt fall är jag mycket nöjd. Snabb återkoppling från både kundtjänst och tekniker (tekniker kan ju variera beroende på ort, själv bor jag i Örebro). Visserligen får jag inte ut full hastighet av det 250/50 (~170/50) jag har men står såklart i avtalet "upp till", men det var framförallt hastigheten upp jag var ute efter så jag är nöjd.

Angående störningar, detta varierar säkert även det från ort till ort såklart men har under de två åren jag haft Tele2 kan jag på rak arm bara nämna ett tillfälle då jag vart utan internetanslutning en längre tid, ca. 17.00 till förmiddag/lunch dagen därpå. Tappat anslutning kortare perioder (läs ett par min max) vid ca. en handfull tillfällen under två år. Det är betydligt bättre än de ADSL- och Comhemtjänster jag haft tidigare på andra adresser.

Hoppas det hjälp dig något åtminstone, jag är hittils mycket nöjd med Tele2.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Har visserligen inte haft bredband via TV-uttaget men har haft Tele2 som bredbandsoperatör i fibernätet i ca 10 år, först 10/10 och på senare år 100/100 och har i princip inte haft några driftstörningar under den tiden och alltid fått utlovad fart.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.