Powercolor 7990 under 4000kr

Permalänk

Du har inte lust att fixa en film så man kan lyssna lite på kortet? Har inte hittat något klipp på detta kortet, enbart dom nyare smalare varianterna. Inget tvång men om du har lust.

Eller är det detta? http://www.youtube.com/watch?v=4Uqw65khyIE

Hittade klipp
Permalänk
Skrivet av MarshallM:

Du har inte lust att fixa en film så man kan lyssna lite på kortet? Har inte hittat något klipp på detta kortet, enbart dom nyare smalare varianterna. Inget tvång men om du har lust.

Eller är det detta? http://www.youtube.com/watch?v=4Uqw65khyIE

Filmens kort ser minsann ut att vara som mitt. Sedan är det en annan sak att ta ljud utan chassi. Upplever att mitt kort har en stabilare ljudnivå än filmens om du förstår. Sen har jag en H80i med 2 fläktar, 2 FD chassifläktar i toppen, 1 i fronten, 1 i botten samt 1 be Quiet i sidan, förutom PSU fläkten då. Ser jag på totalbilden har jag fått mera omph i systemet till kostnad av en liten ljudökning. Jag har heller inte skruvat klartpå fläktkurvan.

Samman taget är jag mycket nöjd med mitt kort.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Surgubben:

Sen har jag en H80i med 2 fläktar, 2 FD chassifläktar i toppen, 1 i fronten, 1 i botten samt 1 be Quiet i sidan, förutom PSU fläkten då.

Detta blir mitt nya system med 6 fläktar a la 140mm och ljuddämpat chassi så jag kanske inte ens märker av det.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2438291&view=m

glömde länk :(
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarshallM:

Detta blir mitt nya system med 6 fläktar a la 140mm och ljuddämpat chassi så jag kanske inte ens märker av det.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2438291&view=m

Oj, dubbla nätagg och både Amd och Geforce.
Det verkar vara en värstingrigg:-)

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av MarshallM:

Detta blir mitt nya system med 6 fläktar a la 140mm och ljuddämpat chassi så jag kanske inte ens märker av det.
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2438291&view=m

Du kanske skall undvika RM modellen av PSU. Det har varit stora problem med dem. Blanda grafikkort mellan AMD och Nvidia går inte heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Works

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Oj, dubbla nätagg och både Amd och Geforce.
Det verkar vara en värstingrigg:-)

Ett agg ska bort och även ett kort när jag bestämt mig.

Permalänk
Medlem

Det här med Crysis 3, har ni som köpt kortet fått det?
Jag fick med en voucher där det på framsidan står att det gäller för Crysis 3 men när jag loggar in så hamnar jag på neversettle brons och där finns inte Crysis 3 med. Klagade och fick en ny voucher, samma sak där.
Kom igen nu webhallen.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Det här med Crysis 3, har ni som köpt kortet fått det?
Jag fick med en voucher där det på framsidan står att det gäller för Crysis 3 men när jag loggar in så hamnar jag på neversettle brons och där finns inte Crysis 3 med. Klagade och fick en ny voucher, samma sak där.
Kom igen nu webhallen.

Har inte fått mitt än. De skickade igår efter påstötning. Skall kolla när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av f@boy:

Det här med Crysis 3, har ni som köpt kortet fått det?
Jag fick med en voucher där det på framsidan står att det gäller för Crysis 3 men när jag loggar in så hamnar jag på neversettle brons och där finns inte Crysis 3 med. Klagade och fick en ny voucher, samma sak där.
Kom igen nu webhallen.

Det är ju tyvärr inte vi som tryckt dessa vouchers så om de är felaktiga är det tråkigt men inte direkt vi som klantat till det.
Men vi ska såklart försöka fixa något.

Alla som har fått fel kan höra av sig till kundtjänst så löser de en annan voucher som gäller för två spel till er (Crysis 3 verkar dock kört då vouchersen, trots att det står Crysis 3 på dem, inte är rätt)
Är man inte nöjd med det så kan man såklart häva köpa också.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Jag fick en faktura på 299:- för min voucher...annorlunda...typ liksom...eller?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Surgubben:

Jag fick en faktura på 299:- för min voucher...annorlunda...typ liksom...eller?

Är du säker på att det är en faktura och inte bara en följesedel?
Om det verkligen är en faktura så skicka ditt ordernummer som PM så makulerar vi den direkt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det är ju tyvärr inte vi som tryckt dessa vouchers så om de är felaktiga är det tråkigt men inte direkt vi som klantat till det.
Men vi ska såklart försöka fixa något.

Alla som har fått fel kan höra av sig till kundtjänst så löser de en annan voucher som gäller för två spel till er (Crysis 3 verkar dock kört då vouchersen, trots att det står Crysis 3 på dem, inte är rätt)
Är man inte nöjd med det så kan man såklart häva köpa också.

Samma här.Vouchern för Crysis 3 visar sig vara Brons...skitsamma, det var grafikkortet jag ville ha. Har så ini bängen mycket spel än då så det fick bli Sniper Elite V2 för Brons. Jag skulle vilja ge Webhallen tummen upp i a f då jag tycker ni har visat oerhört bra närvaro när det gäller PowerColor korten här på Sweclockers. Vet inte nu om du (Webhallsrepresentanten) är den som varit inne hela tiden, men ta en whisky när du kommer hem i a f.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Surgubben:

Vet inte nu om du (Webhallsrepresentanten) är den som varit inne hela tiden, men ta en whisky när du kommer hem i a f.

Tackar men är lite för bakis för det ikväll.
Blir mjukisoutfit, en go lössnus, lite CS GO eller Batman Arkham Origins och chips/cola istället.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch