Violation (GAMEHACK) #89265

Permalänk

Violation (GAMEHACK) #89265

Sedan igår rapporterar många på olika forum att de har problem med att de blir utslängda ur BF4 med följande felmeddelande:

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player '' (for 2 minutes) ... Violation (GAMEHACK) #89265

Jag såg själv igår hur folk på en server jag spelade på igår bannades på löpande band i ett ovanligt högt tempo. Jag har nu också drabbats av detta problem, och undrar om någon annan har det? Och om det finns någon lösning på det hela? Jag har ALDRIG fuskat i något onlinespel någonsin, och har varit aktiv inom Battlefield sedan det första spelet släpptes. Jag har heller inte gjort några som helst förändringar med varken datorn eller battlefield sedan gårdagen då det fungerade utan problem. Det är uppenbarligen någonting med Punkbuster som just nu inte fungerar som det ska. Det tråkiga med det här problemet är att många verkar misstro oss drabbade, och på battlelog-forumet är tonen väldigt dålig. Förhoppningsvis kan det hålla en lite mer seriös nivå här.

Länkar till andra diskussioner:
http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1q3ai2/pb_game...
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

Permalänk
Medlem

Jag åkte precis på den här också...
Det enda jag "moddat" sen spelet kom ut är PRO_SAVE (eller vad filen nu hette) för att kunna använda gasreglaget på min Logitech Extreme 3D Pro... Men kan väl inte bero på det?

Permalänk

Jag hade ändrat GstAudio.AudioQuality 1 till 4 efter tips på reddit om att det kunde lösa vissa av ljudbuggarna, har ändrat tillbaka det men blir fortfarande utslängd med samma fel.

Det som är mest frustrerande är hur många på exempelvis battlelog vägrar tro att felet existerar. Givetvis skulle de flesta riktiga fuskare också säga sig vara oskyldiga - men vad ska vi som faktiskt är oskyldiga göra? Att ett så buggigt spel som BF4 även skulle kunna ha problem med fuskdetektionen verkar för många vara en total omöjligthet. Känns hopplöst just nu - man får nästan hoppas att det drabbar fler, och framförallt admins och kända spelare så att något kan göras åt det.

Permalänk
Medlem

Fick också samma fel nyss...

Permalänk
Medlem

Vågar man fortsätta försöka joina eller finns det risk att det blir en permban då?
Installera om BF4? Formatera helt kanske...? Men ska fan inte behövas, blir så trött då det är tillräckligt illa med de vanliga krasherna...
Har tur nog ändå ingen tid att lira ikväll vilket kanske är lika bra...

Permalänk

Jag har installerat om spelet samt försökt installera om PB utan resultat. Jag blåser om datorn nu och installerar nödvändiga drivrutiner och BF4 det första jag gör utan något annat. Återkommer om någon timme när jag testat.

Jag känner mig också nojig att joina servrar, 2-min kick är okej, men att bli permbannad skulle kännas väldigt jobbigt och dyrt.

Jag kör för övrigt:

Windows 8.1
Asus P8z68-v pro
Intel 2500K
Nvidia GTX460

Om det visar sig ha något samband?

Permalänk
Medlem

Vad har du för nick i BF4? Jag kan försöka luska ut om du är bannad om du vill

Permalänk
Medlem

Dator:
Windows 7
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
Intel 2600K
GTX 580 SLI

Så är väl bara moderkortet som är likadant...

BF Gamertag: CpTigerSWE

Permalänk

Kul att läsa "support"-forumen på battlelogen får hoppas denna tråden kan hålla en lite högre nivå.
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

Har precis installerat om bf4 samt pb, antar att jag precis som ts kommer bli kickad igen.
Enda "fusket" jag gjort är att kopiera min savefil från där man gör sista valet för att få båda dogtagsen.

Permalänk

Då har jag formaterat om. Det jag har installerat är: Windows 8.1 med senaste uppdateringar från windows update, Senaste drivrutiner för ljud & grafik-kort. Origin, Chrome, BF4 och pluginet till battlelog. INGET ANNAT. Drog just igång för att testa köra en match men fick samma fel som tidigare:

"Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player '' (for 2 minutes) ... Violation (GAMEHACK) #89265"

Det känns med andra ord inte som att det kan ha å göra med något program jag har installerat. Jag har ärligt talat ingen idé om vad jag ens ska testa att göra nu, mer än att försöka felanmäla till even balance. Skit också, här är det snart helg, nytt grafikkort på väg och man kan inte spela? Riktigt tråkigt.

Permalänk
Medlem

Sjukt märkligt... Men tack för att du testa att formatera etc, nu slipper jag göra det i "felsökandet" iaf
Jag öppnade en ticket med even balance, får se vad de säger...

Permalänk

EN FET VARNING!!!!

Jag körde pbsetup.exe som uppdaterade PB till BF4 (fast än det var helt nytt installerat), och tänkte att jag skulle testa en server till innan jag gav upp. Servern ifråga visade sig köra GGC-Stream som automatiskt bannade mig i och med att PB kickade mig - så nu är jag antagligen körd på alla GGC-servrar. Jag får försöka testa att överklaga, men vågar inte testa på någon fler server nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

EN FET VARNING!!!!

Jag körde pbsetup.exe som uppdaterade PB till BF4 (fast än det var helt nytt installerat), och tänkte att jag skulle testa en server till innan jag gav upp. Servern ifråga visade sig köra GGC-Stream som automatiskt bannade mig i och med att PB kickade mig - så nu är jag antagligen körd på alla GGC-servrar. Jag får försöka testa att överklaga, men vågar inte testa på någon fler server nu.

Det suger ju rätt hårt i och med de flesta bra servrar kör GGC.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Var inne på en tysk server och plötligt började folk bli kickade för gamehack, drog quit snabbt som attan. Verkar skumt om många fuskade samtidigt. Ville inte riskera bli bannad iaf..

Kollar man på EA forum så är det jättemånga som har blivit bannade utan anledning just idag så något skumt är det.

Permalänk
Medlem

Tips är att kontakta EA support, dom brukar kunna lösa problem och med tanke på att väldigt många har samma problem så borde det gå ganska fort.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk

Tyvärr så vill EA-supporten att vi ska kontakta even balance då EA inte har något med pb att göra..

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

Permalänk
Medlem

Hamnade visst i samma träsk.... enda skillnaden från igår var att Raptr uppdaterade sig innan start.
Evenbalance supporten verkar ta tid på sig...

Visa signatur

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Spel: K2500/Asus Sabertooth P67/24Gb/7950/SSD
Media: A6-6400K/Asus F2A85-M/4gb/
Media 2: Raspberry Pi
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Permalänk

Någon typ av Injector installerad? Eller kanske något hack kanske?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har också drabbat av detta, inte spelat på 2 dagar och nu när man äntligen hade tid att spela så händer detta. Här även en egen server och har försökt olika saker där med utöver de vanliga sakerna som brukar funka när PB strular. Då det inte är en ban och bara kick så går det inte att unbana heller.
Sedan så kan man ju inte heller stänga av PB om man vill få poäng på servern.

Har även lagt en ticket hos PB.

Permalänk
Medlem

Borde inte ha något som stör tycker jag, Raptr, Fraps, Overwolf, Logitech 8,5 för att nämna något.

Att med flit installera ett hack är under min värdighet (säger väl alla

Visa signatur

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Spel: K2500/Asus Sabertooth P67/24Gb/7950/SSD
Media: A6-6400K/Asus F2A85-M/4gb/
Media 2: Raspberry Pi
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Permalänk
Medlem

Virus?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Värkar som PB har lagt till något jävligt fel ^^

För att göra en appeal så kan du hitta ditt namn här:
http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf4-lfb44.html

och sedan tryck på "Appeal this ban". Dock så tror jag du måste göra ett konto och det kan ta ett tag för dem att svara..
Snackade nyss med en snubbe som äger 3 servers, han hade inte hört något om det men han skulle kolla upp det

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Problemet nu för mig är ju numer lite "tudelat" jag är inte bannad från PB utan bara från GCC (automatiskt i och med PB-kicken).

Jag blir alltså kickad hela tiden av Punkbuster, och detta ledde i sin tur till att jag automatiskt blev bannad på GCC när jag hade oturen att testa på en server som körde GCC-stream. GCC tar inte emot någon appeal utan att jag först kontaktat even balance, så har skapat en ticket där och hoppas de löser det snabbt.

Förhoppningsvis uppdagas det väl att det var något fel och att de kanske nollställer all bans som skett idag och igår.

Ni som skriver virus / att något program stör: Jag har formaterat datorn och installerat Windows 8.1 på nytt och endast installerat drivrutiner för ljud & grafik-kort. Origin, Chrome, BF4 och pluginet till battlelog

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Problemet nu för mig är ju numer lite "tudelat" jag är inte bannad från PB utan bara från GCC (automatiskt i och med PB-kicken).

Jag blir alltså kickad hela tiden av Punkbuster, och detta ledde i sin tur till att jag automatiskt blev bannad på GCC när jag hade oturen att testa på en server som kör GCC-stream. GCC tar inte emot någon appeal utan att jag först kontaktat even balance, så har skapat en ticket där och hoppas de löser det snabbt.

Förhoppningsvis uppdagas det väl att det var något fel och att de kanske nollställer all bans som skett idag och igår.

Ni som skriver virus / att något program stör: Jag har formaterat datorn och installerat Windows 8.1 på nytt och endast installerat drivrutiner för ljud & grafik-kort. Origin, Chrome, BF4 och pluginet till battlelog

Är du säker att det endast är GGC? Låter som du blev bannad av PB samt GGC. Kolla om ditt username finns med på GGC/PBs ban index:

PB: http://www.pbbans.com/mbi-download-bf4-dlb44.html
GGC: http://www.ggc-stream.net/banlist/info/41/game/Battlefield+4

När det gäller omformatering av datorn så spelar det ingen roll. När du är bannad är du bannad. De ligger uppe på servern och det stannar inte i din hårdvara/mjukvara.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Hmm känns väldigt ovärt att försöka ansluta till en server efter detta..
Antar att vi får vänta och se hur det utvecklar sig.
Som man ser på bilden ovan verkar det ticka på rätt fort i antal.

Kan tillägga mina specs:
windows 8.1 pro
asrock p67 extreme6
i7 2600k
Nvidia 680 m R331 driver installerad

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Är du säker att det endast är GGC? Låter som du blev bannad av PB samt GGC. Kolla om ditt username finns med på GGC/PBs ban index:

PB: http://www.pbbans.com/mbi-download-bf4-dlb44.html
GGC: http://www.ggc-stream.net/banlist/info/41/game/Battlefield+4

När det gäller omformatering av datorn så spelar det ingen roll. När du är bannad är du bannad. De ligger uppe på servern och det stannar inte i din hårdvara/mjukvara.

Nej mitt nick finns inte med på PBbans. Listan på GCC-stream är gammal men om jag söker på mitt guid dyker jag upp. Som sagt var, jag blev bannad från GCC EFTER jag formaterat datorn. PB precis som innan formateringen kickar bara under 2 minuter (alltså ingen riktig ban där).

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Problemet nu för mig är ju numer lite "tudelat" jag är inte bannad från PB utan bara från GCC (automatiskt i och med PB-kicken).

Jag blir alltså kickad hela tiden av Punkbuster, och detta ledde i sin tur till att jag automatiskt blev bannad på GCC när jag hade oturen att testa på en server som körde GCC-stream. GCC tar inte emot någon appeal utan att jag först kontaktat even balance, så har skapat en ticket där och hoppas de löser det snabbt.

Förhoppningsvis uppdagas det väl att det var något fel och att de kanske nollställer all bans som skett idag och igår.

Ni som skriver virus / att något program stör: Jag har formaterat datorn och installerat Windows 8.1 på nytt och endast installerat drivrutiner för ljud & grafik-kort. Origin, Chrome, BF4 och pluginet till battlelog

Kan det vara origin själv, kommer ihåg att där var en uppdatering av origin innan BF4 startade. Jag kör beta versioner av origin, gör någon av er drabbade det med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Är du säker att det endast är GGC? Låter som du blev bannad av PB samt GGC. Kolla om ditt username finns med på GGC/PBs ban index:

PB: http://www.pbbans.com/mbi-download-bf4-dlb44.html
GGC: http://www.ggc-stream.net/banlist/info/41/game/Battlefield+4

När det gäller omformatering av datorn så spelar det ingen roll. När du är bannad är du bannad. De ligger uppe på servern och det stannar inte i din hårdvara/mjukvara.

Det är inte banad vi blir utan bara kickade, när jag kollar konsolen för PB på min server så skickas bara kick kommando och inte ban.

Permalänk
Skrivet av Jukke55:

Kan det vara origin själv, kommer ihåg att där var en uppdatering av origin innan BF4 startade. Jag kör beta versioner av origin, gör någon av er drabbade det med?

Vad jag vet kör jag ingen beta, drog ner senaste från hemsidan här: http://www.origin.com/download

Permalänk
Medlem

239 bans totalt, alla utom 40 inom 24h. Nån måste ju märka felet.

Skickades från m.sweclockers.com