Natural Selection 2 Buggar som pesten?

Permalänk
Medlem

Natural Selection 2 Buggar som pesten?

Är det bara jag eller funkar Natural Selection 2 inte alls?

Sen jag köpte spelet på Humble Bundle för två månader sen eller liknande har jag inte lyckats spela spelet. Fört så krashade spelet vid tutorial när man började sjuta med olika vapen. Devsen har vetat om det nu ett tag men ännu ingen patch för det.

Nu på senaste build crashar spelet nu också vid optimisation helt utan förvarning. Vi drar en tråd på deras support forum men inget svar från devs ännu och fortfarande ser det ut som vapen buggen är kvar. Väldigt många archanvändare som har problem så det liknar vara som att något nytt lib som har problem kanske.

Men har någon av er fått igång spelet. Tycker själv att det är otroligt dåligt att de inte skriver ut att de har fortfarande stora problem med Linux på deras hemsida eller på Steam så fler användare inte köper spelet ovetande. Att bara skriva in på deras setting sida när man väljer openGL eller d3d11 att man får en liten (BETA) tag tycker jag inte är riktigt snällt....

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Har spelat sen alphan.
Enda gången spelet smackar ihop för mig är när jag kör ALT + TAB.

Testat att installera om NS?
faktiskt aldrig testat tutor, så där vet jag inget heller.
Kört bara MP.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Har spelat sen alphan.
Enda gången spelet smackar ihop för mig är när jag kör ALT + TAB.

Testat att installera om NS?
faktiskt aldrig testat tutor, så där vet jag inget heller.
Kört bara MP.

Jag har togit bort hela config mappen på ~/.config/Natural Selection 2 Samt avinstallerat den helt från Steam och börjat om. Men samma sak varje gång.

Build 261 Arch Linux x86_64 Steam initialized Num displays: 3 OpenGL 4.4.0 NVIDIA 331.20 initialized (NVIDIA Corporation GeForce GTX 670/PCIe/SSE2) GLSL version 4.40 NVIDIA via Cg compiler ARB_texture_storage extension present Sound Device: default stereo Record Device: default Loading config://ConsoleBindings.json Loading config://FavoriteServers.json Loading config://HistoryServers.json Cooked mesh with 4964 faces, 3757 vertices WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_normal.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_normal.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_spec.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_spec.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_opacity.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_opacity.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/biodome_waterpipes_01_bubbles_FX.material' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/biodome_waterpipes_01_bubbles_FX.material' Error: Couldn't open file 'D:/build/assets/materialsrc/biodome/biodome_glass_01.material' Error: No shader specified for material 'D:/build/assets/materialsrc/biodome/biodome_glass_01.material' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_opacity.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_opacity.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_spec.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_spec.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_normal.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_normal.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01.dds' Main Menu Initialized at Version: 261 Steam Id: 4252110 WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_normal.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_01_normal.dds' WARNING: Corrected case of '/media/Downloads/SteamGames/SteamApps/common/Natural Selection 2/ns2/models/props/biodome/Biodome_bamboo_0pid 6289 != 6246, skipping destruction (fork without exec?) pid 6297 != 6246, skipping destruction (fork without exec?) warning: The VAD has been replaced by a hack pending a complete rewrite Game update: AppID 4920 "Natural Selection 2", ProcID 6226, IP 82.209.157.169:27015 warning: The VAD has been replaced by a hack pending a complete rewrite warning: The VAD has been replaced by a hack pending a complete rewrite [1205/003055:ERROR:browser_main_loop_impl.cc(126)] GLib-GObject: cannot register existing type `AtkObjectFactory' [1205/003055:ERROR:browser_main_loop_impl.cc(126)] GLib-GObject: g_type_register_static: assertion `parent_type > 0' failed [1205/003055:ERROR:browser_main_loop_impl.cc(126)] GLib-GObject: g_object_new: assertion `G_TYPE_IS_OBJECT (object_type)' failed [1205/003055:ERROR:browser_main_loop_impl.cc(126)] <unknown>: atk_no_op_object_factory_new: assertion `factory != NULL' failed [1205/003055:ERROR:browser_main_loop_impl.cc(126)] GLib-GObject: cannot register existing type `AtkObjectFactory' [1205/003055:ERROR:browser_main_loop_impl.cc(126)] <unknown>: atk_object_factory_create_accessible: assertion `ATK_IS_OBJECT_FACTORY (factory)' failed Game removed: AppID 4920 "Natural Selection 2", ProcID 6226

Dold text

http://codepad.org/xCiwqiq5

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Har inte haft så mycket problem alls förutom att det är lite laggit.
Hoppas på lite optimering.
Kul spel!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Testade spela gratis weekend på Steam för bara någon månad sedan. Hade inte något problem alls.
Skulle tro att det är något på client side som inte funkar som det ska.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte starta det ö.h.t. Försöker starta genom Steam, kommer upp en svart ruta i en tiondels sekund och sen försvinner den.

Jag har intel haswell mobile graphics och ubuntu 13.10.
Inte svarar de på supportmail heller.

Misstänker att de kom på Linux-versionen i efterhand för den finns inte med bland minimum eller recommended reqs. Man får passa sig när man köper indie-spel...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Är det bara jag eller funkar Natural Selection 2 inte alls?

Sen jag köpte spelet på Humble Bundle för två månader sen eller liknande har jag inte lyckats spela spelet. Fört så krashade spelet vid tutorial när man började sjuta med olika vapen. Devsen har vetat om det nu ett tag men ännu ingen patch för det.

Nu på senaste build crashar spelet nu också vid optimisation helt utan förvarning. Vi drar en tråd på deras support forum men inget svar från devs ännu och fortfarande ser det ut som vapen buggen är kvar. Väldigt många archanvändare som har problem så det liknar vara som att något nytt lib som har problem kanske.

Men har någon av er fått igång spelet. Tycker själv att det är otroligt dåligt att de inte skriver ut att de har fortfarande stora problem med Linux på deras hemsida eller på Steam så fler användare inte köper spelet ovetande. Att bara skriva in på deras setting sida när man väljer openGL eller d3d11 att man får en liten (BETA) tag tycker jag inte är riktigt snällt....

testat lite olika launch kommandon typ -64 -high eller så ?
(det är väl byggt med source motorn eller ?)
kommer inte ihåg själv heh.
när jag hade free weekend så blev jag tvungen att sänka shadowquality till low för att kunna spela utan att spelet hängde sig var 10e minut

sitter du med windows eller linuxbaserat operatvsystem ?
på windows 7 var det den enda buggen jag vet som hände mig och lite smålagg, men det var min cpu som gick upp i 100% på någon kärna lite då och då.
Inte testat spelet på något annat för den delen om du undrar heh.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Jag kan inte starta det ö.h.t. Försöker starta genom Steam, kommer upp en svart ruta i en tiondels sekund och sen försvinner den.

Jag har intel haswell mobile graphics och ubuntu 13.10.
Inte svarar de på supportmail heller.

Misstänker att de kom på Linux-versionen i efterhand för den finns inte med bland minimum eller recommended reqs. Man får passa sig när man köper indie-spel...

Om du kör Linux så stödjer inte Intel ännu OpenGL versioner som NS2 kräver. Du måste ladda ner senaste version av MESA och intel som stödjer OpenGL 3.2 som möjligtvis skulle kunna funka.

Skrivet av mini-z1994:

testat lite olika launch kommandon typ -64 -high eller så ?
(det är väl byggt med source motorn eller ?)
kommer inte ihåg själv heh.
när jag hade free weekend så blev jag tvungen att sänka shadowquality till low för att kunna spela utan att spelet hängde sig var 10e minut

sitter du med windows eller linuxbaserat operatvsystem ?
på windows 7 var det den enda buggen jag vet som hände mig och lite smålagg, men det var min cpu som gick upp i 100% på någon kärna lite då och då.
Inte testat spelet på något annat för den delen om du undrar heh.

Sitter på Linux därav i denna forumdel Spelet crashar rakt av när jag kör optimization som sakt och när jag skjuter med något vapen på tutorial.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Om du kör Linux så stödjer inte Intel ännu OpenGL versioner som NS2 kräver. Du måste ladda ner senaste version av MESA och intel som stödjer OpenGL 3.2 som möjligtvis skulle kunna funka.

ahaaa! tack för info!

Visa signatur