Micro-SIM stans - funkar de bra?

Permalänk
Medlem

Elgiganten hos oss klippte mitt kort gratis när jag behövde det. Köpte inget, bara gick in och frågade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arkade:

Elgiganten hos oss klippte mitt kort gratis när jag behövde det. Köpte inget, bara gick in och frågade.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför gå till Elgiganten och få ett kort klippt när du kan gå till din operatör och få ett gratis som är redo att användas direkt?

Permalänk
Skrivet av ASBR:

http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Ska det vara säkert att köpa en sån, eller är det risk att det blir 99kr i sjön?

Kommer från en stenåldersmobil, så detta är troligen min enda möjlighet att få med mig kontakter och SMS från min gamla om jag köper en smartphone.
För android-mobiler klarar väl ändå att läsa SMS och kontakter från SIM, eller?

EDIT: SIM från 2002, Comviq kontant.

kontakter kan du spara på simkortet tveksam till sms... tror sms ligger på minneskrets i telefonen

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Ska det vara säkert att köpa en sån, eller är det risk att det blir 99kr i sjön?

Kommer från en stenåldersmobil, så detta är troligen min enda möjlighet att få med mig kontakter och SMS från min gamla om jag köper en smartphone.
För android-mobiler klarar väl ändå att läsa SMS och kontakter från SIM, eller?

EDIT: SIM från 2002, Comviq kontant.

Köpte själv en sådan för att stansa ut mitt kort till min Nexus 4, fungerade hur bra som helst. Använder än idag detta kort.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Sådär, beställt nytt SIM. Verkar som det blivit gratis nu, stod 95kr förut och google-previews säger fortfarande det med, men går man in på sidorna står inget om någon kostnad. Får se vad som händer helt enkelt.
Sedan lär det väl funka att sätta det i gamla mobilen och kopiera ner kontakter, innan jag flyttar till nya (om det nu blir av att jag köper ny nångång )

EDIT: Får se om jag får något, svaret på min formulärsförfrågan kan de tydligen inte maila utan det finns i deras konto man kan skapa, med fulla personuppgifter och som kan användas i diverse marknadsföring och undersökningar och med villkor/kostnader som när som helst kan ändras.
Nej jag vill inte ha kontot, jag vill bara ha ett nytt SIM. Får se om jag får något utan att interagera med dem.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Sådär, beställt nytt SIM. Verkar som det blivit gratis nu, stod 95kr förut och google-previews säger fortfarande det med, men går man in på sidorna står inget om någon kostnad. Får se vad som händer helt enkelt.
Sedan lär det väl funka att sätta det i gamla mobilen och kopiera ner kontakter, innan jag flyttar till nya (om det nu blir av att jag köper ny nångång )

EDIT: Får se om jag får något, svaret på min formulärsförfrågan kan de tydligen inte maila utan det finns i deras konto man kan skapa, med fulla personuppgifter och som kan användas i diverse marknadsföring och undersökningar och med villkor/kostnader som när som helst kan ändras.
Nej jag vill inte ha kontot, jag vill bara ha ett nytt SIM. Får se om jag får något utan att interagera med dem.

Jag gick ner till tele2 för att få ett simkort för 4G med nya iPhonen, fick det helt gratis på plats, inga papper du skriver under eller något. Bara legitimation att du är ägare (då jag har abonnemang) och aktiverade det nya på plats. 30min senare funka nya kortet.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jag gick ner till tele2 för att få ett simkort för 4G med nya iPhonen, fick det helt gratis på plats, inga papper du skriver under eller något. Bara legitimation att du är ägare (då jag har abonnemang) och aktiverade det nya på plats. 30min senare funka nya kortet.

Jag har ju kontantkort.
Ringde dem också och tydligen är det redan skickat, så behöver inte regga mig på deras konto verkar det som
Gratis verkar det vara med som sagt, inte illa

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Varför gå till Elgiganten och få ett kort klippt när du kan gå till din operatör och få ett gratis som är redo att användas direkt?

Av den enkla anledningen att min operatör inte har någon butik i min stad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- Arkade --