Permalänk

Nätaggregatet låter illa

Hejsan

Jag har ett ganska stort problem med ett av mina nätaggregat. Fläkten låter ungefär som en epatraktor och blåser i princip inget alls.
Jag har provat att både rengöra fläkten och skruva fast den hårdare men inget av detta har gett resultat.

Är det möjligtvis någon som har något tips eller måste jag byta ut fläkten??? Vilken fläkt skulle ni i så fall rekommendera?

Tack på förhand

/Edward

(Hoppas detta var rätt ställe att lägga min fråga)

Permalänk
Medlem

testa med lite olja i motorn, har gett några av mina fläktar nytt liv i en månad eller så

Blir agget mycket varm skulle jag köra på zahlman, bra pris och tystare än en vanlig noname 12V fläkt

Är ljudnivån mycket viktig är inte papst fel

Permalänk

ska du byta så byt till nått tyst...
Papst, Enermax, Zalman... (vad som helst som motsvarar dina ljud/priskrav)
vad det är för någon fläkt i nätagget spelar ingen större roll
se upp (tänk själv) med dom som blåser mindre än säg 25-30cfm, då varierar det från fall till fall om det är tillräckligt (har en 12dB papst i agget - om din fläkt blåser mindre, så står den stilla)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Det är ett mycket litet 200W aggregat från AOpen med någon åttabladigfläkt som knappt snurrar alls så jag tror inte att det blir så varmt (processorn är en via c3 så man kan nog inte räkna med att den värmer särskillt mycket heller )

Har två pabst 12dB fläktar i lådan och de låter mer än vad agget gjorde i börja :/

Jag ska leta lite mer efter lämpliga fläktar.

Tack för att ni svarade så snabbt .

Permalänk

200W - då borde det väl ändå räcka med en papst...
e det 80mm fläkt förresten? (bara att du sa att agget var litet...)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Aggregatet är circa 10cm på djupet.
Det innehåller en 80mm fläkt.